فرماندار راسک خواستار توسعه ورزش این شهرستان شد


فرماندار راسک خواستار توسعه ورزش این شهرستان شد

فرماندار راسک گفت: تخصیص امکانات و تجهیزات، ایجاد اماکن ورزشی، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و ساخت زمین چمن مصنوعی در روستاهای مختلف و مراکز شهری این شهرستان موجب سلامت و نشاط قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان می‌شود.

به گزارش ایسنا- سلیم کدخدا در جلسه شورای راهبردی و ورزش همگانی شهرستان راسک اظهار داشت: برای ارتقای جایگاه شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان در جدول رده‌بندی ورزش قهرمانی به ویژه در رشته پرطرفدار فوتبال، اداره ورزش و جوانان پیگیری تخصیص و جذب اعتبارات مربوط به پروژه‌های نیمه تمام ورزشی از جمله زمین فوتبال شهر راسک و راه اندازی زمین فوتبال شهر پیشین و همچنین آغاز احداث زمین شهر پارود را در اولویت دستور کارهای مربوطه قرار دهد.

وی افزود: ورزش یکی از تاثیر گذارترین نسخه‌ها و روش‌های شفا بخش و بهبود دهنده وضعیت و کیفیت زندگی انسان در زندگی امروزی است، ورزش حتی در تامین سلامت و دوام مطلوبیت بعد جسمانی و فیزیولوژیکی ماموثرترین مولفه اثبات شده علمی و تجربی است.

وی بیان کرد: اثرات ورزش و تحرک فیزیکی روش‌مند در سلامت روان ما هم ملموس و محسوس است. تایید برخی مفاهیم قرآنی درباره تعیین کنندگی روحیه سعی و کوشش و نیرومندی و ورزیدگی قوای جسمانی برخی شخصیت های انسانی مثبت تاریخ و همچنین تاکید فرمایشات دینی و احادیث نبوی ترویج و تبلیغ فرهنگ کار و تلاش اگرچه به صورت غیر مستقیم، موید سودمندی غیر قابل انکار ورزش در شکل گیری شخصیت های مفید فردی و اجتماعی است .

وی افزود: متاسفانه انتشار کرونا در قریب به 2 سال گذشته ورزش شهرستان راسک را دچار رکود شدید کرد.

فرماندار راسک تصریح کرد: شهرستان راسک به دلیل برخورداری از وجه غالب جمعیت جوان و مولد و استعدادهای وافر ورزشی نیازمند توجه و تمرکز بیشتر بر مسائل، برنامه‌ها و طرح‌های ورزشی است و به صورت توأمان می بایست هم جنبه های رقابتی و قهرمانی و هم بر موضوع ورزش های همگانی در راستای توسعه شاخصه گرایش و افزایش سرانه عمومی توجه کرد.

کدخدا با اشاره به اینکه با هدف افزایش سرانه فضاهای ورزشی مناطق روستایی با در نظر داشت محدودیت های شدید اعتباری در شرایط کنونی اداره ورزش و جوانان با همکاری و تعامل بخشداران با اولویت گذاری روستاهای پرجمعیت برای پیگیری و اجرای طرح‌های مشارکتی چمن مصنوعی فوتسال انعقاد تفاهم نامه های دوجانبه رادر دستور کار قرار دهد، خاطرنشان کرد: اداره ورزش و جوانان روند پیگیری موضوع بیمه ورزشی جامعه هدف و آخرین نتایج حاصله را طی یک سال گذشته جمع بندی و ارائه نماید.

وی ادامه داد: در همین راستا مجددا بر پیگیری جلسات و پیگیری های دوجانبه با بخشداران، شهرداران آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی،صمت، سپاه پاسداران با هدف جلب همکاری و گسترش سطح پوشش بیمه تاکید می شود.

وی گفت: ورزش و جوانان گزارش مستند مربوط به میزان تعامل و مشارکت اجرای تعهدات و برنامه های ورزشی دستگاه‌های اجرایی و عمومی سطح شهرستان را در طول سال با هدف شناسایی ضعف‌ها و نارسایی‌های عملکردی و تقدیر از ادارات و نهادهای برتر تهیه و ارائه نماید.

وی بیان کرد: مدیریت آموزش و پرورش با در نظرداشت چالش های بنیادین در توجه عملی به ماده درس ورزش در دوران تحصیلات عمومی نظیر فقدان کتاب درسی، کمبود شدید مربی متخصص، تعطیل ساعت درس ورزش در برنامه هفتگی و نبود فضاهای ورزشی استاندارد در مدارس، تقویت همکاری بین معاونت پرورشی و واحد تربیت بدنی با اداره ورزش و جوانان برای ایجاد ساز و کارهای ارتقای جایگای ورزش و شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی در رشته های مختلف در سطح مدارس را مورد اهتمام قرار دهد.

وی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان برای حفظ و نگهداری و ترمیم بخش های آسیب دیده اماکن ورزشی سرپوشیده تحت تملک از ظرفیت‌های قانونی جهت مدیریت فضاهای ورزشی توسط دهیاران ،شهرداران یا متقاضیان بخش خصوصی و یا کسب درآمد بصورت مستقل بهره گیری کنند، افزود: نشست های شورای راهبردی ورزش شهرستان با توجه به اهمیت و تاثیر گذاری مباحث و برنامه ها و تصمیمات مرتبط به صورت فصلی برنامه‌ریزی و تشکیل شود.

وی افزود: با هدف تبلیغ و تشویق فرهنگ ورزش در سطح شهرستان همایش های عمومی پیاده روی و طبیعت گردی به مناسبت های مختلف در فواصل زمانی منظم پیش بینی و برگزار شود.

فرماندار راسک گفت: ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اداره کل ورزش و جوانان تخصیص و ابلاغ اعتبار پروژه زمین فوتبال شهر راسک با توجه به اطاله اجرا و تکمیل آن به رغم مطالبه مکرر جوانان و ورزشکار محل را مورد اهتمام فوق‌العاده قرار دهند و همچنین برنامه ریزی برای برگزاری لیگ مینی فوتبال شهرستان توسط اداره ورزش و جوانان با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد موافقت و تصویب قرار گرفته که نیاز به برنامه ریزی لازم دارد.

کدخدا با اشاره به اینکه شهرداران تابعه، کارخانه سیمان، اداره دامپزشکی ,مرکز بهداشت و درمان، مدیریت آموزش و پرورش، تعاون روستایی وتوزیع برق مسئولیت اسپانسر از تیم‌های لیگ شهرستان شامل بیمه اعضا و ایاب و ذهاب را ایفا نمایند، گفت: کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی در راستای مسئولیت اجتماعی پرداخت هزینه بیمه ورزشکاران عضو جامعه هدف را با هماهنگی اداره ورزش و جوانان در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دستورهمکاری لازم برای ایاب و ذهاب نماینده شهرستان در لیگ قهرمانی منطقه با استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی تحت نظارت وتعهد انجام دهند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

"نصرالله ابراهیمی" سرپرست سازمان منطقه آزاد چابهار شد