افزون بر6 تن کله پاچه از کارگاه‌های غیرمجاز در حاشیه پایتخت کشف شد


تهران-ایرنا- رئیس دامپزشکی شهر تهران گفت: طی بازدید از 2 کارگاه نگهداری و...
تهران-ایرنا- رئیس دامپزشکی شهر تهران گفت: طی بازدید از 2 کارگاه نگهداری و عمل آوری غیر مجاز در اطراف تهران، بیش‌ از 6 تن کله و پاچه گوسفندی منجمد و مقداری سیراب- شیردان که در شرایط نامناسبی عمل آوری، نگهداری و در سطح پایتخت توزیع می شد، توسط ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت کشف و ضبط شد.

دکتر محمد رحمتی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای صیانت از بهداشت عمومی و تامین سلامت غذایی شهروندان از مزرعه تا سفره، نظارت بر واحدهای عرضه کننده فرآورده های دامی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: ۲ واحد غیرمجاز مذکور با هماهنگی های انجام شده و اخذ دستور قضایی توسط ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی پایتخت پلمب و متخلفان به منظور معرفی به مراجع قضایی بازداشت شدند.

رحمتی تاکید کرد: آلایش خوراکی دامی به صورت تازه و با حفظ دما و شرایط نگهداری مناسب تنها ۴۸ ساعت مهلت مصرف دارد.

افزون بر6 تن کله پاچه از کارگاه‌های غیرمجاز در حاشیه پایتخت کشف شد

رئیس دامپزشکی شهر تهران اذعان داشت: شرایط بسیار نامساعد نگهداری و اجرای عملیات جداسازی مغز و زبان از کله ها که در شرایط بهداشتی نامناسبی انجام می شد باعث آلودگی و فساد کل محموله توقیفی شده بود که با هوشیاری کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی شهر تهران این محموله توقیف و برای سیر مراحل قانونی به یکی از سردخانه های این اداره منتقل شد.

رحمتی اضافه کرد: خط قرمز دامپزشکی، سلامت شهروندان است و با متخلفان بدون اغماض برخورد می شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: قبل از اقدام به تهیه هرگونه فرآورده خام دامی از سالم، بهداشتی و تحت نظارت سازمان دامپزشکی بودن محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل کنند و هر زمان که تخلفی در حوزه سلامت فرآورده های خام دامی مشاهده کردند مراتب را جهت پیگیری از طریق شماره ۶۶۵۹۱۰۰۵-۰۲۱ با دامپزشکی شهر تهران در میان بگذارند.

افزون بر6 تن کله پاچه از کارگاه‌های غیرمجاز در حاشیه پایتخت کشف شد

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید