سقوط اتریوم به زیر 4هزار دلار / حرکت بعدی چگونه خواهد بود؟


سقوط اتریوم به زیر 4هزار دلار / حرکت بعدی چگونه خواهد بود؟

اتریوم جزو رمزارزهای است که روند صعودی بسیار قوی‌تری نسبت به بیت‌کوین در ماه‌های گذشته داشته است. اما از دیروز تا کنون دچار فشار فروش بسیار شدیدی شده و 10 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

اقتصاد آنلاین - شیرکو سهرابی؛ اتریوم دومین رمزارز بازار بوده و در ماه‌های گذشته بازدهی بهتری نسبت به بیت‌کوین داشته است. این رمزارز قبل از شوک وارد شده ناشی از آمار اقتصادی کشور آمریکا که هفته قبل به بازار وارد شد، تنها ۳ درصد با آخرین رکورد قیمتی خود یعنی ۴۸۶۰ فاصله داشت. اما اکنون ۲۳ درصد پایین‌تر از این قیمت و در کانال ۳۷۳۵ معامله می‌شود. در ادامه به تحلیل قیمتی و آینده این رمزارز پرداخته می‌شود.

سقوط اتریوم به زیر 4هزار دلار / حرکت بعدی چگونه خواهد بود؟

نمودار ۱: چارت قیمتی اتریوم به تتر در تایم فریم چهارساعته

طبق نمودار بالا اتریوم در یک کانال نزولی چهارساعته قرار دارد و بررسی کندل‌های داخل چارت نشان از فشار فروش بسیار زیادی دارد. درحال‌حاضر قیمت به خط میدلاین (خط وسط کانال) نزدیک شده است و می‌توان انتظار تقاضای نه چندان زیادی را در این محدوده داشت. ۳ درصد پایین‌تر از قیمت فعلی حمایت استاتیک بسیار معتبر ۳۵۸۰-۳۶۰۰ را داریم که بازار چندین بار به آن واکنش نشان داده و انتظار تقاضای زیادی در این محدوده وجود دارد. اما در خصوص اهداف و مقاومت‌های پیش روی قیمت، سناریوهای زیر وجود دارد.

۱: از آنجا که اتریوم زیر میانگین ۱۰۰ روز خود در حال معامله است پس با نزدیک شدن به خط سفیدرنگ میانگین می‌توان انتظار فشار فروش و عرضه را در این نواحی داشت.

۲: در صورت تثبیت قیمت بالای میانگین ۱۰۰ روزه می‌توان اهداف بالاتری را برای اتریوم متصور بود. سقف کانال یعنی ۴۳۳۰ دلار و سقف قبلی قیمت یعنی ۴۸۶۰ دلار اهداف بعدی اتریوم در صورت رشد است.

لازم به ذکر است در علم تکنیکال در صورتی که قیمت بالای میانگین قرار بگیرد امید به رشد متغیر بیشتر از زمانی است که نمودار زیر میانگین باشد؛ بنابراین در سناریو دوم خیلی مهم نیست اتریوم به چه قیمتی معامله می‌شود. موضوعی که اهمیت دارد این است اتریوم بتواند خود را به بالای میانگین برساند و آنجا تثبیت شود.

معامله گران باید در نظر داشته باشند اتریوم در تایم فریم هفتگی رشدهای چند درصدی را تجربه کرده و با توجه به جلسات فدرال رزرو در روزهای آینده که احتمالا به افزایش نرخ بهره ختم شود؛ ممکن است فشار فروش همچنان روی اتریوم باشد؛ لذا بهترین استراتژی فعلی عدم معاملات در بازار فیوچرز و گرفتن اهرم است. زیرا بسیاری از تحلیل‌ها ممکن از در حالت اسپات (خرید و فروش با سرمایه موجود) فرد را به سود برساند اما همان موقعیت معاملاتی برای کسی که از اهرم بالا در خرید و فروش خود استفاده می‌کند ممکن است منجر به ضررهای سنگین شود. دلیل این قضیه نیز اثر بیشتر شدت نوسانات در این معاملات است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟