صادرات 6 میلیون دلاری آذربایجان‌شرقی به سوریه


صادرات 6 میلیون دلاری آذربایجان‌شرقی به سوریه

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از صادرات شش میلیون دلاری استان به سوریه طی هشت ماهه سال جاری خبر داد.

غلامعلی راستی در جلسه میز استانی با کشور سوریه با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح روابط تجاری استان با کشور سوریه گفت: سازمان صمت آذربایجان شرقی در کنار سایر اقشار مردم همواره همکاری خوبی با ستاد مدافعین حرم داشته و در زمان جنگ نیز شاهد ایثارگری‌ها و رشادت‌های جوانان استان در دفاع از حرم بوده‌ایم و اکنون باید جهادگران عرصه اقتصادی استان با حضور فعال در بازار سوریه از فرصت ایجاد شده در بازسازی این کشور بهره لازم را ببرند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در سوریه و صادرات محصولات تولیدی استان به این کشور بازار خوبی را برای صنعتگران و تولیدکنندگان استان فراهم می‌کند.

سرپرست سازمان صمت استان ادامه داد : صادرات کشور به سوریه در هشت ماهه امسال در حدود ۱۲۱ میلیون دلار بوده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال اهداف پیش بینی شده محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: حوزه صنعت، کشاورزی و صنایع غذایی و معدن و صنایع معدنی از عمده ٫‌ترین گروههای کالایی صادراتی استان به سوریه بوده‌اند.

راستی نشست مشترک فعالین اقتصادی، تجار و بازرگانان کشور سوریه و استان را فرصتی مغتنم برای شناساندن ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان برشمرد و خاطر نشان کرد: سازمان صمت استان به منظور پیشبرد بهتر برنامه‌های تبیین شده و رفع برخی چالش‌های پیشرو در تجارت با سوریه، آماده ایجاد هماهنگی با سازمان توسعه تجارت ایران است تا زمینه بهبود رتبه تجاری استان و کشور با سوریه فراهم شود.

وی در پایان بر حضور رایزن بازرگانی ایران در کشور سوریه جهت پشتیبانی از بازرگانان و فعالین اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، در این جلسه انزلی‌چی دبیر استانی میز سوریه گزارشی از اقدامات اجرا شده در بخش‌های مختلف با عناوین حساس سازی، ترویجی، حمایتی، اطلاع رسانی، تجاری و انعکاس به دولت ارائه داد و چالش‌های تجارت و سرمایه گذاری در این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها