زمینه سفر زمینی به عتبات عالیات فراهم می شود


شهرری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه هم...
شهرری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه هم اکنون بخاطر شرایط کرونایی سفر به عتبات عالیات به صورت هوایی انجام می شود، گفت: زمینه سفر زمینی به این اماکن متبرکه به زودی فراهم می شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب روز چهارشنبه در پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس کشور که به میزبانی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: دولت عراق در زمینه سفر زائران به صورت زمینی به عتبات عالیات سختگیریهایی می کند که با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا به دنبال تسهیل این موضوع هستیم.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی سفر به حرمین کشور سوریه نیز در دست انجام است، عنوان کرد: از ۲ سال گذشته که به دلیل شیوع کرونا حج تمتع، عمره و سفر به عتبات عراق و سوریه تعطیل شده بود سازمان حج هماهنگی های گسترده ای برای زمان پسا کرونا انجام داده است.

نواب اضافه کرد: اقدامات سازمان حج و زیارت به گونه ای بوده که پس از فروکش کردن کرونا چهار هزار زائر به عتبات عالیات مشرف شده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود پنج میلیون و ۸۵۰ فیش عمره در دست مردم است، بیان داشت: هماهنگی های لازم با کشور عربستان انجام شده که اگر منابع ارزی کشور جوابگو باشد حتما این افراد به ترتیب اولویت به سرزمین وحی مشرف می شوند.

نواب در ادامه در خصوص اقدامات سازمان حج در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: برای زائران ایرانی در سال ۹۹ برنامه های آموزشی متنوعی گذاشتیم که در صورت تشرف به حج مشکلی نداشته باشند، همچنین در این دوران روحانیون زیادی در قالب روسای کاروان ها را از دست دادیم.

وی یادآور شد: سازمان حج و زیارت در استان های بزرگ کشور برنامه تجدیدالصلاه و انس با قرآن ایجاد کرد و همچنین در شهرهای کربلا و نجف نیز سالن هایی را برای رفاه حال زائران ایجاد کرده که این کار در حرم حضرت عباس(ع) نیز انجام خواهد شد.

نواب با اشاره به اینکه قرائت سوره فجر جزو برنامه های سازمان اوقاف در حرم امام حسین(ع) است، ابراز کرد: پیام این سوره باید به خوبی در دسترس مسلمانان و بخصوص شیعیان قرار گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید براینکه اماکن زیارتی کارکرد های بسیار زیادی دارند، افزود: یکی از این کارکرد ها صلح افراد و آزاد کردن زندانیان است‌ که به خوبی در سال های اخیر این امر مهم دنبال شده است.

به گزارش ایرنا، پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی در هتل کرامت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) روز چهارشنبه برگزار شد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید