270 میلیارد تومان برای تامین آب شرب پایدار شهر سقز نیاز است


270 میلیارد تومان برای تامین آب شرب پایدار شهر سقز نیاز است

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: برای انتقال و تامین آب پایدار شهر سقز از سد چراغ ویس، 2 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

علیرضا تخت‌شاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای انتقال آب از سد چراغ ویس به شهر سقز، ۱۳ کیلومتر خطوط انتقال، ۲۳ هزارمترمکعب مخازن و سه باب ایستگاه پمپاژ باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه تامین آب سقز از سد چراغ ویس، به مطلوب شدن کیفیت آب شرب این شهر منجر می‌شود، افزود: با اجرای ۲ پروژه کوتاه مدت و تغییر تراز که برای تامین آب شهر سقز انجام شد، اکنون مشکلی به لحاظ تامین آب در این شهر نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان بر لزوم تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سد چراغ ویس تاکید و گفت: با بهره برداری از این سد، آب مورد نیاز شهر سقز تا افق سال ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

تخت شاهی ادامه داد: با توجه به استانداردهای آب، آزمایش ها و پایش‌های کیفی مکرر روزانه، هفتگی و ماهانه، آب شرب سقز مشکل بهداشتی ندارد و این آب کاملا تصفیه شده، سالم و بهداشتی است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نمایشگاه گروهی نقاشی در سقز