نکات تخصصی در انتخاب مانیتور از نگاه کارشناسان مازستا


نکات تخصصی در انتخاب مانیتور از نگاه کارشناسان مازستا

انتخاب یک مانیتور حرفه‎ای و همه‎چیز‎تمام برای سیستم یک فرایند سخت و پر از نکات ریز و درشت است. در این زمینه فروشگاه‎های بسیار زیادی نیز در کشور فعالیت نموده و محصولات متنوعی را عرضه می‎کنند. در همین راستا فروشگاه مازستا که از شرکت‎ها و فعالان قدیمی و خوش‌‎سابقه حوزه سخت‎افزار کشور است راهنمایی کامل را برای انتخاب و خرید مانیتور طراحی کرده که در...

انتخاب یک مانیتور حرفهای و همهچیزتمام برای سیستم یک فرایند سخت و پر از نکات ریز و درشت است. در این زمینه فروشگاههای بسیار زیادی نیز در کشور فعالیت نموده و محصولات متنوعی را عرضه میکنند. در همین راستا فروشگاه مازستا که از شرکتها و فعالان قدیمی و خوش‌سابقه حوزه سختافزار کشور است راهنمایی کامل را برای انتخاب و خرید مانیتور طراحی کرده که در ادامه به تماشای آن خواهیم نشست.

برخلاف تصور بسیاری از کاربران، خرید مانیتور تنها محدود به انتخاب سایز و ابعاد مانیتور نیست. در واقع هنگام خرید مانیتور شما ابتدا به ساکن باید هدف خود را به درستی مشخص کنید. در واقع باید بدانید که شما مانیتور را به چه هدفی تهیه میکنید؟ بازی، طراحی، امور روزمره یا حتی بررسی دادهها؟

نکات تخصصی در انتخاب مانیتور از نگاه کارشناسان مازستا

با دانستن هدف به صورت ویژه شاید بتوان گاهی اوقات از چند میلیون هزینه اضافی جلوگیری کرد. برای مثال اگر اهل گیم باشید نیاز به مانیتوری با دقت رنگ بسیار بالا ندارید و به جای آن نرخ بروزرسانی تصویر یا Refresh Rate اهمیت بیشتری خواهد داشت. این حالت زمانی که طراح گرافیک باشید یا از مانیتور برای امور ویرایشی استفاده کنید بالعکس شده و این بار باید به جای نرخ بروزرسانی بالا، به دنبال مانیتور با دقت رنگ بالا باشید.

ابعاد، اندازه و رزولوشن پنل مانیتور پارامترهای مهم دیگر هستند. مجدداً باید به تکلیف خود را با سیستم مشخص کنید که بهترین اندازه متناسب با میز کار، نیاز و فعالیت شما چیست. گاهی اوقات ممکن است دو مانیتوری که اندازه آنها اندکی با هم تفاوت دارد، در دو گروه قیمتی متفاوت قرار گیرند و آنجاست که شما با تصمیم صحیح و عاقلانه میتوانید یک انتخاب پرارزش و کارآمد داشته باشید.

انتخاب فناوری یا نوع پنل هم باید در بیشتر موارد، مد نظر قرار گیرد. پنل‌های VA، TN، IPS و … که هر کدام کاربرد و محاسن و معایب خود را دارند و به هیچ عنوان نمیتوان گفتی یکی در همه جهات از دیگری برتر است؛ در واقع هر پنلی مناسب یک گروه است. برای مثال پنل TN ارزانترین قیمت را داشته ولی شاید برای گیمرها انتخابی معقول باشد. همچنین پنل VA با توسط به خصوصیات خود، توسط انبوهی از کاربران میتواند مورد استفاده قرار گیرد و پنلهای IPS با توجه به دقت بالاتر در پوشش رنگ و زاویه دید وسیعتر، انتخابهایی تخصصی به شمار میآیند.

نکات تخصصی در انتخاب مانیتور از نگاه کارشناسان مازستا

بحث دیگر مانیتورهای خمیده یا صاف هستند. در واقع نیاز نیست که یک گیمر حرفهای باشید که سراغ مانیتور با پنل خمیده بروید و گاهی اوقات طراحانی که لازم است ساعتهای متوالی پشت سیستم بنشینند نیز بهتر است این پنلها را سفارش دهند.

پوشش فضای رنگ توسط مانیتور نیز از همین قاعده پیروی میکند. تفاوت پروفایل های رنگی sRGB ، Adobe RGB،REC 709 ، Display P3، DCI-P3و همچنین تفاوت کالیبراسیون سخت افزاری و نرم افزاری از مهمترین کمیتهایی است که یک کاربر متخصص باید دانسته و متناسب با آن نیاز خود را شناسایی کند.

در ادامه با هم ویدیویی که توسط تیم متخصص مازستا آماده شده را مشاهده خواهیم کرد که مباحثی از جمله تفاوت خرید مانیتور بزرگ با خرید چندین مانیتور کوچک تر، مانیتورهای HDRi و مباحث محافظت از چشم و پنل های ترکیبی ، برندینگ، پورت های ورودی و خروجی ، قابلیت های پیشرفته و … در راهنمای خرید ویدیو مطرح شده است که میتوانید با تماشای آن، به سادگی خودتان بهترین مانیتور را انتخاب نمایید.

سلب مسئولیت: مطالب منتشرشده در دسته رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده اند و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب صرفاً بازنشر شده و شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن ندارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کیس جدید Lian Li با طراحی عجیب؛ کارت گرافیک در جلو و کولر در عقب!