پوستر سومین کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی رونمایی شد


پوستر سومین کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی رونمایی شد

کیش - ایرنا - پوستر سومین کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی به عنوان تنها مرجع ادبی و شعری برای شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، جزیره کیش میزبان افتتاحیه سومین کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی است و آیین رونمایی از پوستر آن دوشنبه شب در این جزیره با معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش دبیراین جشنواره برگزار شد.

دبیر سومین کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی در آیین رونمایی از این پوستر اظهار داشت: هم اکنون ۲ سال از شهادت حاج قاسلم سلیمانی سپری می شود اما شاهد سومین کنگره شعر این شهید همام هستند.

خلیل شفیعی با بیان اینکه اولین دوره این کنگره همزمان با دهمین روز از شهادت شهید سلیمانی، دومین دوره نخستین سالگرد و سومین دوره آن نیز امسال برگزار می شود گفت: کنگره سوم دومین دوره ای است که شاعران پارسی گوی جهان در آن شرکت می کنند.

وی افزود: یک هزار و ۲۰۰ قطعه شعر ارسال شده به این کنگره در بخش های مختلف قالب های شعری کلاسیک (از جمله رباعی و ۲ بیتی، غزل و قصیده، مثنوی و مثنوی قصیده)، سپید، کودک و نوجوان و بخش خوانش اشعار است.

دبیر سومین کنگره بین المللی شعر خاتم سلیمانی اظهار داشت: ۷۰ اثر از آثار ارسال شده به این کنگره از شاعران پارسی گوی غیر ایرانی از کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، روسیه، سوئد، پرتغال و هند است.

وی با بیان اینکه پنج دی جزیره کیش میزبان مراسم افتتاحیه این کنگره است یادآور شد: هیات داوران ۲۰ اثر را در بخش های مختلف از جمله کلاسیک، سپید، کودک و نوجوان و بخش خوانش اشعار انتخاب خواهند کرد که ۱۳ دی ماه همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ (ع) از آنان تجلیل خواهد شد.

شفیعی گفت: کودکانی پنج ساله از شهر آمل و ۱۰ ساله از همدان جوانترین شرکت کنندگان در این کنگره هستند و دست اندارکاران سومین کنگره شعر خاتم سلیمانی در کنار ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت، به دنبال معرفی شاعران جوان کشور به عرصه فرهنگ و هنر هستند.

غلامرضا کافی، علیرضا قزوه، ساجده تقی زاده، محمد مرادی و امیرارسلان اشرافی اعضای هیات علمی این جشنواره هستند.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برگزیدگان طراحی پوستر تایپوگرافی کنیه امام علی (ع) معرفی شدند