اگر لوئیس همیلتون بازنشسته شود، چقدر ضرر می کند؟


لوئیس همیلتون (https://f1iran.com/drivers/lewis-hamilton/) از زمان مسابقه ابوظبی به طرز وحشتناکی ساکت بوده است. البته همه چیز آنطور که او می خواست پیش نرفت، مکس ورشتپن چند هفته پیش، عنوان قهرمانی او را درست در نزدیکی پرچم شطرنجی ربود. با این حال، به نظر نمی رسد که این موضوع راننده بریتانیایی را زیاد آزار دهد و به اعتقاد او فرمول یک همین است. با...

لوئیس همیلتون از زمان مسابقه ابوظبی به طرز وحشتناکی ساکت بوده است. البته همه چیز آنطور که او می خواست پیش نرفت، مکس ورشتپن چند هفته پیش، عنوان قهرمانی او را درست در نزدیکی پرچم شطرنجی ربود.

با این حال، به نظر نمی رسد که این موضوع راننده بریتانیایی را زیاد آزار دهد و به اعتقاد او فرمول یک همین است.

با توجه به چگونه روند فصل و مسابقه، تعجب نخواهیم کرد اگر او احساس کند که دیگر هرگز نمی تواند عنوانی را کسب کند. این امر موجی از شایعات را برانگیخت، و بسیاری گمان می‌کردند که همیلتون فوراً فرمول یک را ترک خواهد کرد.

می توان آنرا نادیده گرفت، زیرا فرمول یک با چنین ادعاهایی غریبه نیست. با این حال، هیچ یک از کارکنان مرسدس، از جمله خود توتو ولف تاکنون برای رد این موضوع مصاحبه ای نکردند. در واقع ولف اخیراً اظهاراتی را بیان کرده است که بیشتر شبیه به یک آرزو بوده تا یک مهر تأیید.

آیا لوئیس همیلتون ضربه مالی خواهد خورد؟

تنها چند ماه پیش، همیلتون یک قرارداد 2 ساله جدید را با مرسدس امضا کرد و ولف تصدیق کرد که این قرارداد نیز مهر تاییدی بر بازنشستگی او نیست.

طبق گزارش ها، ارزش این قرارداد حدود 147 میلیون دلار بود که همیلتون را به گران ترین راننده فعلی تبدیل کرد. بنابراین اگر راننده بریتانیایی تصمیم بگیرد که ورزش را ترک کند، دقیقاً همان مقدار پول را از دست خواهد داد.

علاوه بر این، این نگرانی وجود دارد که مرسدس به طور بالقوه جریمه ای را برای همیلتون به دلیل شکستن قرارداد در اواسط راه اعمال کند.

با این حال، با توجه به این واقعیت که مرسدس، نیکو روزبرگ را نیز به دلیل خروج از فرمول یک در آخرین لحظات سال 2016 جریمه نکرد، به نظر نمی رسد برای همیلتون نیز اتفاق بیفتد.

اما اینها صرفاً “شاید و اگر” هستند. همیلتون ممکن است از فرمول یک کناره گیری کند یا نکند اما نمی‌توان انکار کرد که از دست دادن همیلتون یک باخت بزرگ برای فرمول یک خواهد بود.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


عکس پروفایل پرسپولیس