ایمپلنت دندانی جایگزین مناسبی برای دندان‌های مصنوعی


ایمپلنت دندانی جایگزین مناسبی برای دندان‌های مصنوعی

یک مصتخص جراحی لثه درباره تفاوت دندان مصنوعی و ایمپلنت دندانی توضیحاتی ارائه کرد.

امید فاخران مصتخص جراحی لثه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از زمان‌های قدیم استفاده از دندان‌های مصنوعی و متحرک در افراد پیر شایع بوده و در برخی موارد برای تمیز کردن آن‌ها از دهان خود خارج می کردند. با پیشرفت علم، دندان‌های پروتز ثابت تولید شد که تکیه گاهی است بر روی دندان‌های خود فرد.

او افزود: طی ۱۵ سال گذشته پیشرفته‌ترین درمان برای جایگزین دندان‌های مصنوعی، ایمپلنت دندانی است که یک قطعه فلزی داخل استخوان قرار داده می‌شود و این قطعه فلزی با استخوان جوش می‌خورد که نقش ریشه دندان را ایفا می‌کند، بعد از مدتی روی این دندان فلزی روکش قرار می‌گیرد به گونه‌ای که همانند دندان واقعی شده و هیچ آسیبی به دندان‌های مجاور وارد نمی‌شود.

این مصتخص جراحی لثه اظهار کرد: بهداشت دندان ایملنت همانند دندان‌های واقعی باید کامل رعایت شود تا سالیان سال بتوان از آن‌ها استفاده کرد.

فاخران با اشاره به بهداشت دهان و دندان گفت: به صورت کلی برای اینکه افراد از بیماری‌های دهان و دندان در امان باشند و از آن‌ها پیشگیری کنند استفاده از مسواک و نخ دندان بوده و بعد از صرف هر وعده غذایی توصیه می‌شود که زدن مسواک و استفاده روزی یکبار از نخ دندان فراموش نشود، زیرا این عمل باعث می‌شود که تمامی غذا‌های باقی مانده در دهان و بین دندان‌ها و هر عاملی که باعث عفونت دندان می‌شود از بین برود و از بروز برخی بیماری‌ها جلوگیری شود. افراد برای سالم بودن دندان هایشان باید سالی یک مرتبه به پزشک مراجعه کنند.

بیشتربخوانید

عجیب‌ترین روش‌های درمانی پزشکان در گذشته

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟