امام جمعه: علت و عاملان جاری شدن سیل در مهاباد مشخص شود


امام جمعه: علت و عاملان جاری شدن سیل در مهاباد مشخص شود

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: علت و عاملان دخیل در به وجود آمدن سیل در نقاط مختلف این شهر از سوی مسوولان باید شناسایی و به مجازات برسند.

به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه های نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: مسوولان و افرادی که برای منافع شخصی خود اقدام به فروش معابر و اراضی که در مسیر سیلاب قرار داشته و یا اقدام به تخریب منابع طبیعی کرده اند باید شناسایی و نسبت به عمل ارتکابی خود مجازات شوند.

وی ادامه داد: بارش ها در سالیان گذشته که به مراتب بیشتر و قویتر از امروز بود هیچگاه منجر به بروز سیل و خسارت و مالی و جانی به شهروندان نمی شد ولی اکنون با کمترین میزان بارش باران سیل بوجود آمده و موجب متضرر شدن مردم می شود.

امام جمعه مهاباد با تاکید براینکه نزولات آسمانی از نعمت های بزرگ الهی است، گفت: امروزه دخالت و طمع برخی از افراد موجب بروز شرایط فعلی در شهر شده که ساماندهی آن نیاز به برنامه ریزی و اقدام کارشناسی و سریع دارد.

ماموستا امامی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز صنعت پتروشیمی هم گفت: وجود شرکت عظیم پتروشمی مهاباد در منطقه باید در محرومیت زدایی و توسعه شهرستان نقش بزرگی را ایفا کند درحالی که تاکنون این امر محقق نشده است.

وی بیان کرد: هرچند پتروشیمی مهاباد در دوران کرونا کمک های خوبی به بیمارستان و ستاد کرونای شهرستان کرد اما این اقدامات در مقابل عظمت و توانایی مالی پتروشیمی بسیار ناچیز بوده و نیاز است خیر و برکت آن بیشتر برای مردم قابل لمس باشد.

وی همچنین در ادامه شهادت سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن و فوت سرپرست قبلی شهرداری مهاباد را تسلیت گفت.

بارش باران در مهاباد طی یک ماهه گذشته موجب سیلابی شدن معابر و خسارت مالی به منازل و خودروها و زیرساخت های شهری مهاباد شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دید افقی در جنوب آذربایجان غربی به 800 متر کاهش یافت