برف و باران چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد


برف و باران چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود یک سامانه  بارشی به این استان از روز چهارشنبه بارش برف و باران بسیاری از نقاط استان را فرا می‌گیرد.

معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی به تناوب تا اواسط هفته آینده منجر به افزایش ابر، بارش برف، گاهی بارش باران و وزش باد شدید می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی بیشتر به صورت برف فعالیت دارد، تصریح کرد: شدت بارش‌ها بر اساس الگوهای فعلی برای پنجشنبه شب تا صبح جمعه پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: این سامانه بارشی بیشتر در مناطقی از کوهرنگ، اردل، لردگان و خانمیرزا فعالیت دارد و اگرچه الگوها متغییر است اما پیش‌بینی می‌شود شهرکرد و مناطق شرقی نیز از این بارش‌ها برخوردار شوند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با توصیه نسبت به خودداری از صعود به ارتفاعات در استان، خاطر نشان کرد: همچنین از سفرهای غیرضروری در این مدت خودداری و در صورت تردد ضروری خودروها به چراغ مه‌شکن و تجهیزات زمستانی مجهز باشند.

نوروزی، کمینه دمای شهرکرد در صبح روز دوشنبه را ۱۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر اعلام کرد و گفت: شهرکرد سردترین مرکز استان در کشور گزارش شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
۹۶.۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مطالعات بافت سنتی شهرکرد با نگاه شهر ملی نمد انجام شود