خود مراقبتی ممنوع


خود مراقبتی ممنوع

به گزارش بهداشت نیوز (http://www.behdashtnews.ir)، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند در حاشیه این جلسه گفت: این جلسه با حضور فرماندار، مسئولین استانی و رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار و حول محور خود...

به گزارش بهداشت نیوز، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند در حاشیه این جلسه گفت: این جلسه با حضور فرماندار، مسئولین استانی و رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار و حول محور خود مراقبتی و جلوگیری از خود درمانی و نه به خرید کالاهای سلامت محور از مسیرهای غیر مجاز، بحث و تبادل نظر شد.

دکتر مرتضی واعظ بیان کرد: مقرر شد فرمانداری شازند به عنوان نماینده عالی دولت و رییس مجمع سلامت شهرستان، در مورد گسترش فرهنگ خود مراقبتی و ممانعت از خرید کالاهای سلامت محور از مسیرهای غیرمجاز توسط عموم مردم، در سطح شهرستان اقداماتی را به انجام برساند.

وی افزود: همچنین قرار است کلیه دستگاه های اجرایی شازند با هدف آموزش، فرهنگ سازی و اصلاح نواقص و رفع مشکلات در زمینه گفتمان غالب مجمع همکاری داشته باشند.

وی تاکید کرد: شبکه بهداشت و درمان شازند نیز به عنوان متولی این امر در به نتیجه رسیدن اهداف مجمع تلاش کرده و سازمان های مردم نها نیز به کمک دستگاه های اجرایی شتافته و با به کار گیری همه ظرفیت خود در جهت فرهنگ سازی، مشارکت و فرهنگ سازی لازم را داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شازند در ادامه خاطرنشان کرد: در همین رابطه بیانه 19 بندی به امضای دانشگاه، شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری و استانداری رسیده که مهمترین آن ها برگزاری کارگاه های آموزشی در کلیه دستگاه های اجرایی و عموم مردم با هدف آموزش و ارتقا دانش عمومی در خصوص خود مراقبتی و فرهنگ سازی در زمینه خود مراقبتی و خود درمانی در بین دانش آموزان و والدین از طریق اپلیکیشن های آموزشی، گروه ها و کانال های مجازی است.

دکتر واعظ گفت: همکاری سازمان نظام پزشکی در مورد تجویز و مصرف منطقی دارو و آنتی بیوتیک در بین پزشکان و داروسازان، ایجاد مزارع نمایشی و الگویی در پنج روستا با ترویج فرهنگ تولید محصول سالم با ایجاد باغچه سلامت، جلوگیری از فروش محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در بازارچه های محلی، رصد و پایش فلزات سنگین در محصولات کارخانه ای خوراک دام و طیور و آبزیان به صورت ادواری و سالیانه، برگزاری کارگاه آموزشی برای دامداران و جلسات آموزشی برای اولیا و مربیان و مراقبین سلامت، تشدید بازرسی ها و نظارت از واحدهای صنفی با همکاری تعزیرات، اصناف و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شازند نیز از دیگر مفاد بیانه است.

وی همچنین افزود: آموزش دهیاران و معتمدین روستایی در زمینه آزمون خاک با هدف کم کردن استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در اراضی کشاورزی، رصد و پایش باقی مانده آنتی بیوتیک در گوشت مرغ تولیدی و آموزش دامداران، به کارگیری مسئول فنی بهداشت و نظارت جدی در کشتارگاه های دام و طیور، رصد و پایش مایکوتوکسین و فلزات سنگین و باقیمانده در شیر تولیدی از واحدهای تولیدی و سنتی و همچنین رصد و پایش باقیمانده دارو، آنتی بیوتیک و فلزات سنگین در عسل و ماهی قزل آلا تولید شده در شهرستان مهمترین مواردی بود که به امضا رسیده و انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار