آمادگی لازم برای افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون در خوزستان وجود دارد


آمادگی لازم برای افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون در خوزستان وجود دارد

اهواز - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بخش بهداشت این دانشگاه آمادگی دارد تا در صورت نیاز، پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کرونا را در خوزستان افزایش دهد.

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست روز چهارشنبه به خبرنگاران بیان کرد: افرادی که نوبت دوم واکسن آنها به هر دلیلی به تاخیر افتاده و همچنین کسانی که حداقل سه ماه از نوبت دوم آنها گذشته است، برای دریافت واکسن کرونا به پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون و یا نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منطقه محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی افزود: حدود ۱۷ درصد مردم خوزستان هنوز نسبت به دریافت دز دوم واکسن خود اقدام نکرده‌اند که انتظار داریم این موضوع را جدی گرفته و هر چه سریعتر واکسن خود را تزریق کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: خوزستان به لحاظ موجودی واکسن در شرایط خوبی قرار دارد و از این لحاظ مشکلی نداریم.

وی افزود: با توجه به ورود سویه اُمیکرون به کشور، انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیش از پیش احساس می شود.

سرمست گفت: اگرچه اکنون خوزستان در شرایط آبی کرونایی قرار دارد اما نباید تصور کرد که همه چیز تمام شده و کار را رها کنیم لذا از هم استانی‌ها تقاضا داریم که ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

تاکنون بیش از پنج میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است. حدود ۸۲.۶ درصد جمعیت هدف استان یک دز و ۶۶ درصد نیز هر ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

از ابتدای شیوع کرونا تا روز ۲۳ آذر، ۹ هزار و ۵۳۴ خوزستانی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)