مسمومیت با گاز منوکسیدکربن آذر ماه گذشته در خراسان شمالی 6 فوتی داشت


مسمومیت با گاز منوکسیدکربن آذر ماه گذشته در خراسان شمالی 6 فوتی داشت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: آذرماه امسال 6 نفر در استان بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که از این تعداد یک زن و پنج مرد بودند.

محمدرضا نورس روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بازه زمانی چهار نفر در بجنورد و ۲ نفر در شیروان بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان باختند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته هشت نفر بود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: پارسال ۲۲ نفر در استان بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن جان باختند.

رییس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی هم گفت: در سه ماه گذشته پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان به ۳۵ مورد ماموریت مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اعزام شدند.

تقی دولت آبادی اظهار داشت: آبگرمکن، اجاق، گاز آشپزخانه، بخاری و خودرو می تواند گاز مونوکسید کربن تولید کند و این گاز از سوختن ناقص مواد حاوی کربن و ترکیب شدن آن ها با اکسیژن ایجاد می‌شود.

وی افزود: در صورت وجود علایم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، باید فرد را به سرعت به فضای باز انتقال و در معرض هوای آزاد قرار داد و با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت.

به گزارش ایرنا تعیین علت فوت در قربانیان مسمومیت با گاز منواکسید در آزمایشگاه های تخصصی پزشکی قانونی انجام می شود و در همان روز نتیجه آزمایش مشخص می شود.

خراسان شمالی در سال گذشته با توجه به جمعیت در متوفیان ناشی از گاز منواکسید کربن رتبه سوم را به خود اختصاص داد که به گفته کارشناسان استفاده از وسایل گاز سوز غیر استاندارد و تک شعله ها در خانه ها بیشترین علت مرگ و میر ها بوده اند.

گاز منو اکسید کربن همچنین در سال ۹۸ ، ۱۳ نفر، در سال ۹۷، ۲ نفر و در سال ۹۶ هم جان ۲۳ نفر از شهروندان را گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول