برگزاری جشنواره های مرتبط فرهنگ جنوب کشور در کیش تداوم داشته باشد


برگزاری جشنواره های مرتبط فرهنگ جنوب کشور در کیش تداوم داشته باشد

کیش - ایرنا - سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: برگزاری جشنواره های مرتبط با فرهنگ جنوب کشور در بخش های مختلف از جمله داستان تداوم داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حسین شمسیان راد عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه دومین جایزه ادبی کیش داستان کوتاه جنوب اظهار داشت: قصه ها و داستان ها همچنان در دوران مختلف ادامه داشته و سینه به سینه نو شده است و در این مسیر هر کس به زبان و روایتی متفاوت این قصه ها را روایت می کند.

وی اضافه کرد: انتظار می رود برگزاری این گونه جشنواره ها که به دنبال احیای فرهنگ جنوب کشور است تداوم داشته باشد و این معاونت به عنوان حامی پشتیبان فعالان این عرصه برآب حمایت آنان است.

دبیر علمی جایزه ادبی کیش داستان کوتاه جنوب نیز در این آیین گفت: ایران تشکیل شده از ۱۰ ها اقلیم مختلف است که این باعث شده فرهنگ های مختلفی داشته را در کشور باشیم.

ابراهیم حسن بیگی افزود: این جایزه به دنبال آن است تا با این ویژگی ادبیات فراموش شده داستانی جنوب را احیا کنیم.

۳۸۷ اثر به دومین جایزه ادبی کیش داستان کوتاه جنوب ارسال شده که شامل ۲۸۱ اثر متعلق به بخش ملی و ۱۰۶ اثر نیز در بخش منطقه ای است که تمام آثار مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

کل آثار رسیده ابتدا توسط مجید ذاکری، فرهاد رفیعی و ابراهیم حسن بیگی اعضای هیات انتخاب مطالعه شد و در بخش ملی ۳۱ اثر و در بخش منطقه ای ۲۰ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

مجید قیصری، محمد کشاورز و احمد آرام اعضای هیات داوران دومین دوره جایزه ادبی کیش بودند.

دومین جایزه ادبی کیش داستان کوتاه جنوب کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی کیش برگزار شد و اولین دوره آن سال ۱۳۹۸ به عنوان یکی از پیشروترین رویدادهای فرهنگی این جزیره برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار