بیش از 2 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی پرداخت شد


بیش از 2 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی پرداخت شد

سنندج- ایرنا- مدیر شعب صندوق امداد ولایت استان کردستان گفت: از اول امسال تا پایان آذر، 2 هزار و 600 فقره تسهیلات قرض الحسنه از طریق این صندوق به مددجویان زیرپوشش این نهاد و سایر نیازمندان استان پرداخت شده است.

حبیب‌الله ناصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه شامل ۲۹۰ میلیارد ریال بود که در بخش‌های مختلف به نیازمند متقاضی پرداخت شده است.

وی افزود: یک هزار و ۷۰۰ فقره از این تسهیلات به مبلغ ۱۷۵ میلیارد ریال در بخش خدمات حمایتی، درمانی و کارگشایی و ۳۵۰ فقره نیز به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال در بخش اشتغالزایی بوده است.

مدیر شعب صندوق امداد ولایت کردستان اضافه کرد: در بخش کمک به تامین مسکن مددجویان ۳۸۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال و در بخش کمک به تحصیل دانشجویان نیز ۱۶۶ فقره به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌ها و اهداف اصلی این صندوق کمک به نیازمندان و محرومان جامعه با استفاده از سپرده‌گذاری خیرین است و در این راستا با ارائه تسهیلات علاوه بر مددجویان زیر پوشش کمیته امداد به نیازمندانی که زیر پوشش امداد هم نیستند، کمک می‌شود.

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت توسط کمیته امداد و با اخذ مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف کمک به ترویج فرهنگ قرض الحسنه و تحقق سیاست های بانکداری اسلامی تاسیس شده است.

تحقق بانکداری اسلامی، جذب منابع بیشتر برای اعطای تسهیلات به نیازمندان و تغییر رویکرد کمک های امداد از بلاعوض به معوض از دیگر اهداف راه اندازی این صندوق است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بنیاد حامیان دانشگاه کردستان 478 عضو دارد