مالکیت باشگاه های تراکتور و ماشین‌ به مس سونگون واگذار شد


مالکیت باشگاه های تراکتور و ماشین‌ به مس سونگون واگذار شد

به دنبال فشارهای افکار عمومی و بالا گرفتن انتقادات از عملکرد مالکان باشگاه های تبریزی، مالکیت دو تیم تراکتور و ماشین‌سازی طبق تصمیم مسئولان آذربایجان شرقی به مجتمع مس سونگون ورزقان انتقال یافت.

به گزارش خبرآنلاین، به دنبال بالاگرفتن انتقادات افکار عمومی و رسانه ها از عملکرد مالکان باشگاه های تراکتور و ماشین سازی تبریز، جلسه ای با حضور استاندار، نمایندگان و جمعی از مسئولان آذربایجان شرقی برگزار و مالکیت دو تیم تراکتور و ماشین‌سازی به مجتمع مس سونگون ورزقان انتقال یافت.

در این جلسه نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، فاطمی امین وزیر صمت، سعد محمدی نماینده شرکت مس و عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی حضور داشتند و در پایان صورت‌جلسه واگذاری امتیاز دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی تبریز به باشگاه مس سونگون ورزقان امضا شد.

طبق این صورتجلسه، اختیارات کامل دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی به زودی به مجتمع مس سونگون ورزقان واگذار خواهد شد و روال قانونی برای انتقال مالکیت این دو باشگاه به شرکت مس نیز طی ماه‌های آینده انجام خواهد شد. در جلسه امروز نماینده‌ای از سوی محمدرضا زنوزی حضور نداشته و قرار است.

عابدین خرم،​استاندار آذربایجان شرقی شامگاه سه شنبه طی مصاحبه ای، با اشاره به نگرانی مردم و نمایندگان تبریز از وضعیت باشگاه های تراکتور و ماشین سازی تصریح کرد: بیشتر از دو ماه است این موضوع را پیگیری کردیم و سرانجام جلسه‌ای با وزیر صمت و نمایندگان استان آذربایجان شرقی و نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی داشتیم و کلیات واگذاری انجام و مورد موافقت قرار گرفت.

وی در عین حال تصریح کرد: درباره جزییات مثل مالکیت، نحوه واگذاری، پنجره بسته و برنامه های تقویت تیم برای اینکه با قدرت بیشتری در نیم فصل دوم شرکت کند و موفقیت بیشتری به دست آورد، قرار شد فردا جلسه دیگری داشته باشیم.

عابدین خرم افزود: در جلسه چهارشنبه نماینده تام الاختیار وزیر صمت، من و مسئولان تراکتور حضور داریم و درباره چگونگی واگذاری به شرکت ملی مس بحث و بررسی می‌شود تا تراکتور و ماشین‌سازی از لحاظ مدیریتی، مالی، فنی و نحوه تیمداری در قالب مس ملی کشور و مس آذربایجان ادامه فعالیت بدهند.

استاندار آذربایجان شرقی درمورد اینکه در صورت واگذاری تراکتور قرار است این تیم با چه نامی در لیگ برتر شرکت کند، توضیح داد: تراکتور و ماشین‌سازی اکنون یک برند برای آذربایجان و شمالغرب کشور هستند. صرفا مالکیت دو باشگاه به شرکت صنایع مس واگذار می‌شود و با همان نام فعالیت می‌کند. اصلا این امکان وجود ندارد که اسم تراکتور عوض شود.

46

کد خبر 1589448

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اهدای 58 فقره جهیزیه به نیازمندان توسط سپاه کهگیلویه