صادرات دو میلیون دلاری صنایع‌دستی استان کرمان


صادرات دو میلیون دلاری صنایع‌دستی استان کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از صادرات دو میلیون دلاری صنایع‌دستی این استان خبر داد.

فریدون فعالی در جلسه هماهنگی پنج شهر نامزد ثبت ملی صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: هم‌اکنون 70 هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی و 72 هزار نفر در حوزه فرش دست بافت اشتغال دارند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از صادرات دو میلیون دلاری صنایع‌دستی این استان خبر داد و گفت: بیشتر این صادرات به صورت چمدانی و یا از گمرکات سایر استان‌های کشور انجام می شود.
وی با بیان اینکه یک چهارم صادرات حوزه صنایع‌دستی استان کرمان را سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی شهرستان شهربابک تشکیل می‌دهد اظهار کرد: دست‌بافته‌های گلیم نیز سهم قابل توجهی در صادرات صنایع‌دستی استان دارند.
فعالی در ادامه با اشاره به اینکه گرایش جوانان به سمت آموزش و ترویج صنایع‌دستی افزایش یافته است بیان کرد: بدون شک این صنعت می‌تواند فضای کسب و کار استان کرمان را رونق دهد.
وی با تاکید براینکه ثبت هر شهر به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی سبب معرفی و رونق هنر شاخص آن شهر و منطقه می‌شود عنوان کرد: برای یک سال پنج شهر از استان کرمان نامزد ثبت در فهرست شهرهای ملی صنایع‌دستی ایران شده‌اند و باید از این فرصت استفاده کرد.
فعالی خواهان همکاری مسئولان محلی به ویژه شهرداران شهرهای نامزد ثبت ملی صنایع‌دستی شد و افزود: باید فضای این قبیل شهرها به المان‌ها و نمادهای صنایع‌دستی آراسته و معابری به نام رشته‌های صنایع‌دستی شاخص آن منطقه نامگذاری شوند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با تقدیر از همکاری اتاق بازرگانی کرمان به ویژه کمیسیون گردشگری این اتاق در تدوین پرونده‌ها و اسناد پنج شهر نامزد ثبت ملی صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخش دولتی و خصوصی حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تعامل و همکاری بسیار زیادی با یکدیگر دارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت