گفت و گوی درون نهادی در عرصه وکالت جدی گرفته شود


گفت و گوی درون نهادی در عرصه وکالت جدی گرفته شود

کیش - ایرنا - یک کارشناس حوزه وکالت گفت: جدی گرفتن گفت و گوی درون نهادی در عرصه وکالت لازمه اعتلای این حرفه است.

به گزارش ایرنا، علی قاسمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید محتوا و رساندن آن به جامعه‌ هدف و باز نشر آن به لطف رسانه ها به ویژه رسانه های الترناتیو یکی از مهمترین الزامات گفتمان سازی حرفه وکالت به عنوان اصلی ترین عرضه‌کنندگان خدمات حقوقی - قانونی نظام بخش و عدالتخواهانه است.

وی افزود: اگر چنین باشد در گستره اجتماعی و افکار عمومی جامعه ، تصویری دیده می شود که حقوق را نه جمع حقه که مجموعه ای از حق ها می داند و به نظر می رسد شرایط اقتصادی و اجتماعی به شکلی رقم خورده است که حرفه وکالت را از حیث اعتبار و منزلت اجتماعی با چالش هایی روبرو ساخته است .

قاسمی گفت:هرچند که گفتمان سازی کارآمد و اثربخش این توانایی را دارد تا این عرصه را تا حدودی غبار روبی کند بنابراین آنچه ضرورتی تمام و کمال دارد فراهم نمودن فضا و بستر مناسب است .

این وکیل دادگستری همچنین شکل گیری و تقویت نهادهای صنفی و اجتماعی یکی از مهمترین مولفه های پیشرفت و توسعه یک جامعه است که بدون آنها نمی توان به تدوین و موفقیت یک برنامه پایدار و همه سونگر نظر داشت اساسا یکی از کارکردهای نهان و آشکار متشکل کردن اجتماع ، جامع نگری در برنامه ریزی و روان سازی در اجرای برنامه‌های توسعه گراست.

وی افزود: نهادهای صنفی و اجتماهی همچون درختان طبیعت و یا دست نهادی می مانند که اقلیمی را نه تنها از گزند طوفان های سیل آسا و ویرانگر رهایی می بخشند بلکه منابع زیرزمینی را سیراب می کنند اما اگر نهادهای صنفی و اجتماهی به درستی شکل نگیرند پتانسیل های زیادی پیش از آنکه کانالیزه و هدایت شوند ویرانگر و پر هزینه خواهند بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها