دوره توانمندسازی مربیان پرورشی و مشاوران آموزش و پرورش کیش برگزار شد


دوره توانمندسازی مربیان پرورشی و مشاوران آموزش و پرورش کیش برگزار شد

کیش - ایرنا - دوره توانمندسازی مربیان پرورشی، مشاوران و مراقبان سلامت آموزش و پرورش با محور شناخت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزارشد.

به گزارش ایرنا، این نشست که عصر سه شنبه با محوریت شناخت آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، شرکت کنندگان، راهکارهای مناسب در راستای پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری‌ها اجتماعی درمیان جوانان و جوانان را ارائه وبر هم افزایی و تعامل هرچه بیشتر خانواده‌ها با پلیس، آموزش و پرورش و بهزیستی تاکید کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی ویژه کیش در این نشست با اشاره به جمعیت ۴۰ هزار نفری ساکنان کیش گفت: در حال حاضر بیش از هشت هزارو 500 دانش آموز در کیش تحصیل می‌کنند و این تعداد به همراه خانواده‌های آنان ۶۵ درصد جمعیت ساکن کیش را تشکیل می‌دهند.

سرگرد محمد زنگانه، اعتیاد، افسردگی، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سرقت و کلاهبرداری‌های مجازی و حقیقی را عمده آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان در کیش اعلام کرد و افزود: افزایش تعامل و همکاری‌های پلیس و آموزش و پرورش می‌تواند نقش تاثیر گذاری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش آمار جرایم، ایفا کند.

وی همچنین از آمادگی کامل پلیس‌های تخصصی، مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری و پلیس فتا در راستای بهره گیری از ظرفیت‌های پلیس در این حوزه خبر داد.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش نیز در این نشست گفت: آسیب‌های اجتماعی حوزه جوانان و نوجوانان را حاصل بی توجهی به هنجارهای اجتماعی است و در دنیای امروز سرعت بالای انتقال اطلاعات در برخی موارد پیامدهای منفی و ناهنجاری‌هایی را به همراه داشته است.

پرویز حیدری راد افزود: تعامل سازنده نیروی انتظامی با آموزش و پرورش همراه نقش تاثیر گذاری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیش برد اهداف آموزش وپرورش داشته است.

این دوره تخصصی یک روزه با حضور ۳۵ نفر از معلمان حوزه آسیب‌های اجتماعی با مشارکت بهزیستی، آموزش و پرورش و پلیس در محل سالن رازی مرکز همایش‌های بین المللی برگزارشد.

در این دوره علاوه بر کارشناس بهزیستی، کارشناسان پلیس، رؤسای پلیس های تخصصی و رئیس آموزش و پرورش کیش به آسیب های اجتماعی جزیره کیش و اهمیت برنامه ریزی با مشارکت سایر دستگاه ها با مطالبه به حق مدرسان پرورشی تاکید کردند.

برنامه ریزی آموزشی در خصوص آسیب های اجتماعی در سه سطح والدین، دانش آموزان و معلمان مورد توجه است و اهمیت آن برای والدین در روند تربیتی فرزندان، معلمان در آموزش به دانش آموزان و دانش آموزان برای روشنگری و شناخت مسیر درست می باشد.

عمده آسیب های اجتماعی مطرح در جزیره کیش از جمله اعتیاد، ناهنجاری ها، افسردگی، سرقت، عدم رعایت فرهنگ ترافیک، فضای مجازی و کلاهبرداری مجازی و حقیقی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت