مجموعه سوارکاری گنبد ظرفیت فوق العاده برای توسعه گلستان است


مجموعه سوارکاری گنبد ظرفیت فوق العاده برای توسعه گلستان است

گنبدکاووس - ایرنا - استاندار گلستان از مجموعه سوارکاری گنبدکاووس به‌عنوان ظرفیتی فوق العاده برای توسعه استان و نیز این شهرستان مرزی یاد کرد و گفت: رفع مشکلات و کمبودهای این مجموعه ورزشی در قالب تشکیل کارگروه تخصصی از ذینفعان پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد زنگانه عصر پنجشنبه درحاشیه بازدید از مجموعه سوارکاری گنبدکاووس به خبرنگاران اظهارداشت: بحث اسب و پرورش آن و همچنین مسابقات اسبدوانی از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان گلستان است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: باتوجه به بیان برخی مشکلات و کمبودهایی که توسط متولیان مجموعه سوارکاری گنبدکاووس مطرح شد، قرار است این مسائل در یک جلسه مشترک با حضور بنده و مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی و وزیر ورزش و جوانان بررسی شود.

زنگانه اضافه کرد: البته قبل از این جلسه کارگروه تخصصی باحضور همه ذینفعان مجموعه سوارکاری گنبدکاووس تشکیل و همه مشکلات و ظرفیت‌های این مجموعه، مباحث توسعه‌ای آن که درقالب طرح تهیه شده و نیز شیوه‌های مدیریتی آن که درقالب واگذاری‌ها صورت می‌گیرد، به‌صورت ریز و کارشناسی بررسی خواهد شد.

مجموعه سوارکاری گنبد ظرفیت فوق العاده برای توسعه گلستان است

استاندار گلستان ادامه داد: در سفر پیش روی رییس جمهور به گلستان و هنگام اعزام وزیران به شهرستان‌های استان تلاش خواهیم کرد، وزیر ورزش و جوانان را به گنبدکاووس بیاوریم تا مسائل و مشکلات حوزه ورزش این شهرستان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: آنچه مسلم است اینکه مجموعه سوارکاری گنبدکاووس یک ظرفیت فوق العاده برای استان گلستان است که توجه به آن زمینه ساز ارتقای و توسعه سایر بخش‌ها از جمله حوزه گردشگری این شهرستان را فراهم خواهد کرد.

همچنین در این بازدید رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس و رییس هیات سوارکاری این شهرستان مسائل و مشکلات مجموعه سوارکاری از جمله اجاره‌های یک ساله و کم توجهی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به رفع کمبودهای این مجموعه را مطرح کردند.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

استاندار گلستان در سفر یک روزه به گنبدکاووس پیش از این بازدید در مراسم تجلیل از تیم نوجوانان شهرداری گنبدکاووس که عنوان قهرمانی لیگ برتر امسال را کسب کرده بودند، شرکت کرد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.




مسابقات کشوری هنرهای رزمی سوارکاری در شوشتر برگزار شد