امام جمعه سنندج: شایسته سالاری در سایه خدمت به مردم محقق می‌شود


امام جمعه سنندج: شایسته سالاری در سایه خدمت به مردم محقق می‌شود

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: شایسته سالاری در سایه خدمت محقق می‌شود و رسیدگی به وضع مسکن مردم بزرگترین خدمت است.

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سنندج اظهار داشت: دغدغه نظام جمهوری اسلامی همیشه مسکن و سرپناه مردم بوده است و مسوولان هم باید به آن بیشتر توجه کنند.

وی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات جامعه یادآور شد: قیمت بالای اجناس قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده است و مسوولان تلاش کنند تا این شرایط تغییر کند و به سمت بهتر شدن برود.

ماموستا رستمی افزود: با اینکه تورم و گرانی مشکلی عمومی است اما برخی فروشندگان و صاحبان کالا و خدمات هم انصاف را رعایت نمی‌کند و بر این مشکلات می‌افزایند.

وی با تاکید بر اینکه در دین اسلام ازدواج یک عهد و پیمان بین ۲ انسان است و نباید به این راحتی گسسته شود، پرسید: چرا امروز صدها جوان متاهل به راحتی کارشان به دادگاه می‌کشد و چرا باید کودکان زیادی از حق داشتن پدر و مادر خونی خود محروم شوند و شاهد فرزندان طلاق باشیم.

امام جمعه سنندج برهم خوردن کانون گرم خانواده در جامعه را دردناک دانست و یکی از دلایل آن را فضای مجازی و ماهواره ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه زن احترام، توجه می‌خواهد و نیازمندی‌هایی دارد که باید مرد به آن توجه کند یادآور شد: خدای بزرگ از مرد یا زن حوس باز خوشش نمی‌آید.

ماموستا رستمی با بیان اینکه خدا بر اخلاق حسنه زن تاکید کرده و زن صالحه از زنان بهشتی است، تاکید کرد: زنان بدون توجه به توانایی‌های مالی درخواست خرید زیورآلات نکنند. خداوند زن و مرد را همچون لباس و پوشش یکدیگر قرار داده است به این معنی که همدیگر را از بی‌حرمتی و عیب محافظت کنند.

وی با اشاره به حادثه دردناک حسین آباد و سیل در برخی نقاط کشور گفت: در هر نقطه از جهان مشکلی برای دینداری پیش بیاید دیگر مومنان آن را احساس می‌کند و ناراحت می‌شوند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


اعتراض پرستاران قروه ای از برخوردار شناختن شدن این شهرستان