اسب‌های برتر هفته دوازدهم کورس اسبدوانی گنبدکاووس مشخص شدند


اسب‌های برتر هفته دوازدهم کورس اسبدوانی گنبدکاووس مشخص شدند

گنبدکاووس- ایرنا - روز دوم و پایانی هفته دوازدهم کورس اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس با شرکت 56 راس اسب و در هفت دور شامل سه دور هزار متری، 2 دور هزار و 200 متری و 2 دور هزار و 600 متری عصر روز جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد و اسب‌های برتر هر دور مشخص شدند.

به گزارش ایرنا، در دور نخست این مسابقات هفت راس اسب‌ بیش از سه سال نژاد ترکمن کلاس سه به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "یل یالی"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "بانوی اودک" و "جانی بیگ سیاه" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه‌ سال نژاد تروبرد کلاس ۶ بود و با حضور ۹ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب "مولتی رییس" اول شد و اسب‌های "شانی" و "مون راکت" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز دوم و پایانی هفته دوازدهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از چهار سال نژاد دوخون (maiden) بود که با شرکت پنج راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "آرکاداش" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "قلیچ بابا" و "هج نایس" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد ترکمن برنده بود، با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و اسب "کولی کلاته" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "سالار فکوری" و "خان ناز خان" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس یک بود که با شرکت ۹ راس اسب و به مسافت هزار برگزار شد و در پایان اسب "بن ریو" اول شد و اسب‌های "جانامون" و "تونیکس" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم نیز که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس سه بود، با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و اسب "آلپار" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "آذاراکس" و "پرنس آلپ" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور هفتم و پایانی روز دوم هفته دوازدهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس نیز میان هفت راس اسب‌ بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس پنج بود که به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند و در پایان اسب "آی ثنا" اول شد و اسب‌های "بریو بوی" و "اسپید انجل" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته دوازدهم این مسابقات در پایان مبلغ سه میلیارد و ۳۲۷ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

مطابق تقویم اعلامی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند ماه امسال برگزار شود.




مسابقات کشوری هنرهای رزمی سوارکاری در شوشتر برگزار شد