26 دی ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان ها


26 دی ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان ها

استان ها - ایرنا - ورود سویه جدید کووید 19 با نام اومیکرون در برخی از استان‌های کشور نگرانی بابت خیز ششم کرونا را افزایش داده و در صورت غفلت ، عادی انگاری و بی‌توجهی مردم به توصیه‌های بهداشتی و واکسیناسیون به ویژه نوبت سوم می تواند زنگ خطری برای شیوع مجدد کرونا باشد.

کرونا طی ۲ سال اخیر با جهش‌های مختلف تاکنون پنج خیر نفس‌گیر داشت که در هر مرحله با قدرت سرایت بالا توانست در مدت کوتاهی افراد زیادی را درگیر بیماری کند و یا جانشان را بگیرد، اکنون سویه جدید کرونا با نام اومیکرون از جمله سویه‌های نگران کننده در سطح جهانی است.

با این حال حضور سویه جدید کرونا به نام اومیکرون و رشد آمار مبتلایان و بیماران بستری در نقاط مختلف دنیا زنگ خطر جدیدی را به صدا درآورده و به ما گوشزد می کند که نباید فریب وضعیت فعلی را بخوریم چرا که در صورت غفلت و عادی انگاری، شرایط فعلی می تواند به سرعت تغییر کرده و ما را با موج و پیک جدید دیگری از کرونا روبرو کند.

۳ فوتی «اُومیکرون» در ایران سالمند بودند

محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۳ فوتی «اُومیکرون» در ایران سالمند بودند.

به گفته وی متاسفانه در هر یک از شهرهای تبریز، یزد و شهرکرد، شاهد یک فوتی مبتلا به اُومیکرون بوده‌ایم و یک مورد بدحال هم در اهواز تحت مراقبت است. این افراد سالمند بوده و واکسیناسیون خود را به طور کامل (در سه نوبت) انجام نداده بودند.

هاشمی گفت: اگرچه قدرت مرگ‌باری اُومیکرون اندک است اما باید پروتکل‌ها را رعایت و در اسرع وقت نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کرد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ۲۳ دی ماه درخصوص آخرین وضعیت موارد مثبت شناسایی شده اُومیکرون در کشور نوشت: بیماران شناسایی شده مبتلا به امیکرون به ۷۳۳ نفر رسیده و رو به افزایش است.

هاشمی یادآور شد: استان‌های هرمزگان با ۱۲۲، تهران ۱۱۷، خراسان رضوی ۱۱۲، مازندران ۷۴، اصفهان ۶۷ و مرکزی با ۵۲ نفر مبتلا در صدر آمار قرار دارند.

26 دی ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان ها

تازه ترین اخبار از وضعیت کرونایی استان‌ها

آذربایجان‌غربی بازهم روز بدون فوتی کرونایی را سپری کرد، فوتی های ناشی از کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، برای سومین روز طی دی ماه جاری به صفر رسید که البته نباید موجب عادی انگاری شود.

از ابتدای دی ماه جاری در شهرستان تکاب آذربایجان غربی مورد فوتی گزارش نشده است و بسیاری از شهرستان ها نیز تنها یک فوتی داشتند. تاکنون هفت هزار و ۲۵۲ نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که ۵.۵ درصد کل فوتی های کشور را شامل می شود.

روند پایدار شیوع کرونا در استان اردبیل با بستری ۲۲ بیمار کووید-۱۹ در بیمارستان های استان در شبانه روز گذشته ادامه یافت. در شبانه روز گذشته با ترخیص ۲۱ بیمار از مراکز درمانی تعداد بستری های بیماری کووید- ۱۹ به ۸۷ نفر رسید که از این تعداد ۲۰ نفر در بخش های ویژه تحت مراقبت هستند.

در شبانه روز گذشته یک بیمار کووید- ۱۹ در استان جان خود را از دست داده و در نتیجه مجموع جان‌باختگان این بیماری در این استان به ۲ هزار و ۶۲۵ نفر رسید.

در کرمانشاه ۶ بیمار مثبت سرپایی و ۲۰ مورد سرپایی مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته در سطح استان شناسایی شدند که این تعداد نسبت به روز قبل ۱۳ نفر بیشتر است.

آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان اکنون به ۹۳ نفر رسیده که نسبت به روز گذشته هشت نفر کمتر است از این تعداد ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۶ نفر آنها وخیم است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ بیمار در مراکز درمانی استان با علایم کرونا بستری و ۳۱ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

خبر دیگر اینکه در همدان آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان به صفر رسید به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش و ثبت نشده است.

از استان مرکزی خبر رسیده که ۳۳ بیمار جدید کووید ۱۹ بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی طی ۴۸ ساعت گذشته در استان مرکزی شناسایی شد که سه نفر از بیماران جدید شناسایی شده برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.
شمار مبتلایان به کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان مرکزی، به ۱۰۶ هزار و ۴۲۴ نفر رسید. مورد فوتی کرونا در این بازه زمانی گزارش نشده و شمار فوتی‌های کووید ۱۹ در استان مرکزی تاکنون ۲ هزار و ۹۹۲ نفر است.

از سویی دیگر در شهرستان ری در ۲ هفته گذشته تا کنون هیچگونه مورد فوتی ناشی از کرونا توسط مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان گزارش نشده‌است.

خبر دیگری از ایلام اینکه ۱۵ ابتلای جدید کرونا در شبانه روز گذشته شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۶۷ هزار و ۲۷۲ نفر است. ۱۱ بیمار جدید کرونایی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های استان ۳۷ نفر است.

البته مورد فوتی ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته ثبت نشد و مجموع فوتی ها تا این لحظه یک هزار و ۱۷۵ نفر است. شهرستان های دهلران، هلیلان، بدره و آبدانان در وضعیت آبی و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد هستند.

همچنین دانشگاه‌ علوم پزشکی کردستان اعلام کرد تعداد کل بیماران بستری‌ مبتلا به کرونا در استان با ثبت ۸ بیمار جدید در شبانه روز گذشته، به ۱۰۲ نفر رسید. با جان باختن یک بیمار دیگر، مجموع جانباختگان کرونا از ابتدا تاکنون هم به یک هزار و ۹۴۰ نفر رسید.

در استان خوزستان آمار بیماران مثبت کرونا در اهواز طی هفته اخیر نسبت به هفته گذشته پنج برابر شده است. نوع سویه شناسایی شده در بیماران مثبت کرونایی ترکیبی از دلتا و اُمیکرون بوده که البته اُمیکرون سویه غالب می باشد.

با این روند شیوع کرونا پیش بینی می شود در یک ماه آینده موارد مثبت سرپایی در اهواز افزایش یافته و احتمالا در اسفندماه نیز موارد بستری به میزان چشم گیری زیاد شود.

خبر دیگر اینکه ۷۵ بیمار مبتلا و مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان لرستان بستری هستند.۱۶ مورد ابتلای جدید به کرونا طی شبانه روز گذشته در استان ثبت شد و شمار مبتلایان به ۱۹۷ هزار و ۵۶۹ نفر رسید. طی شبانه روز گذشته هیچ مورد مرگ به دلیل کرونا در استان ثبت نشده است و شمار جانباختگان همچنان ۲ هزار و ۶۸۴ نفر است.

از سویی دیگر استان قزوین برای ششمین روز متوالی و طی شبانه روز گذشته هیچ فوتی ناشی از کرونا در استان به ثبت نرسیده است. طی شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کویید ۱۹ در استان قزوین شناسایی و ۲۵ نفر نیز در این مدت بستری شدند.

26 دی ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان ها

تداوم واکسیناسیون عمومی در کشور

همچنین تا کنون ۶۰ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۱۰۸ نفر دُز اول، ۵۳ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۲۱۵ نفر دُز دوم و ۱۲ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۸۵۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۵ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۱۷۹ دُز رسیده است.

در شبانه روز گذشته نیز ۴۱۳ هزار و ۱۴۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در طرح واکسیناسیون عمومی جمعیت هدف تزریق واکسن در این جزیره کیش حدود ۴۹ هزار نفر پیش بینی شده که تا کنون ۱۱۰ درصد از این جمعیت دُز اول، حدود ۹۸ درصد دُز دوم و حدود ۲۵ درصد نیز دُز سوم خود را دریافت کرده اند.

تاکنون حدود ۱۱۹ هزار دُز انواع واکسن کرونا در این جزیره تزریق شده که شامل بیش از ۵۶ هزار دُز در نوبت اول، بیش از ۴۹ هزار دُز در نوبت دوم و حدود ۱۳ هزار دُز در نوبت سوم است.

مطابق گزارش روزانه شبکه بهداشت و درمان ری، تاکنون یک میلیون و ۵۶۰ هزار و ۴۵۸ نفر در این شهرستان بر علیه ویروس منحوس کرونا واکسینه شدند که از این تعداد ۲۱۷ هزار و ۵۸۹ نفر از اتباع خارجی ساکن شهرری هستند.

در گچساران هم بیش از ۱۹۴ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در این شهرستان تزریق شده که ۲۱هزار و ۹۴۶ دُز سوم بوده است. تاکنون ۱۹۴هزار و ۲۸۹ دُز واکسن کرونا برای گروه های هدف این شهرستان تزریق شده است. از این میزان ۸۹ هزار و ۵۹۳ نفر در دُز اول و ۸۲ هزارو ۷۵۲ نفر در دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

از خراسان رضوی خبر رسیده که در شهرستان قوچان تاکنون ۸۸ درصد جمعیت واجد شرایط این شهرستان دُز اول، ۷۹ درصد دُز دوم و ۲۰ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. این شهرستان پس از مشهد جزو اولین شهرهای ایجادکننده مرکز تجمیعی واکسن کرونا به شمار می‌رود.

در همین حال ۵۸ درصد دانش‌آموزان جنوب غرب خوزستان دُز دوم واکسن را تزریق کردند وجمعیت دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان تاکنون علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

۵۶ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان باید علیه کرونا واکسینه شوند که تاکنون۸۳ درصد دُز اول و ۵۸ درصد دُز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

۸۱ درصد از دانش‌آموزان آبادان دُز اول و ۶۰ درصد نیز برای تزریق دُز دوم اقدام کرده‌اند در صورتی که انتظار داشتیم درصد بیشتری از این دانش‌آموزان دُز اول واکسن را تزریق کرده باشند.

گزارش های کرونایی استان ها

اومیکرون در گیلان؛ لزوم هوشیاری برای ممانعت از خیز ششم

اومیکرون و احتمال بازگشت به وضعیت قرمز کرونایی با عادی انگاری

آخرین اطلاعات درباره وضعیت کرونایی کشور / فوت ۳۱ نفر دیگر از هموطنان

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۳۱ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و در این بازه زمانی ۲۲۹۲ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شده اند.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، از دیروز(شنبه) تا امروز یکشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۳۳ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۷۵ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۶۴ هزار و ۶۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

همچنین یک هزار و ۳۴۵نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فراخوان دومین مسابقه ملـی عکس ارونــد امروز ما