عملیات ساخت دو طرح خیرساز در تیشنیز چهارمحال و بختیاری آغاز شد


عملیات ساخت دو طرح خیرساز در تیشنیز چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- عملیات اجرایی ساخت دو طرح خیری ساز در بخش آموزشی ورزشی روز چهارشنبه در روستای تیشنیز شهرستان کیار چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به آغاز عملیات ساخت یک مدرسه سه کلاسه و سالن ورزشی در روستای تشنیز با همکاری "سعید عباسی" خیر استان اشاره کرد و گفت: برای ساخت مدرسه پنج میلیارد ریال و سالن ورزشی ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که این خیر تعهد پرداخت ۳۰ درصد هزینه ساخت این فضاهای آموزشی را تقبل کرده است.

کامران رهی عصر روز چهارشنبه در آیین کلنگ‌زنی ۲ طرح آموزشی و ورزشی خیرساز در روستای تشنیز شهرستان کیار افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون عملیات ساخت ۲۵ طرح خیرساز در استان آغاز شده است که خیران تعهد پرداخت ۳۰ درصد هزینه اجرایی طرح‌های خیری را تقبل کردند و مابقی اعتبارات هزینه ساخت هر مدرسه از محل اعتبارات دولتی پرداخت خواهد شد.

به گفته وی، از سال ۷۷ تاکنون در استان بیش از ۳۵۰ طرح آموزشی معادل ۳۰ درصد مدارس استان توسط ۳۲۰ خیر احداث شده است

وی گفت:امسال خیران استان در ساخت فضاهای آموزشی و ورزشی در استان بیش از ۲۰۰میلیارد ریال مشارکت کردند.

رهی افزود: پارسال‌ احداث ۵۷ مدرسه خیری در استان آغاز شد و از محل اعتبارات دولتی ۱۰ مدرسه تجهیز و تکمیل شد و مابقی با تخصیص اعتبار سهم نوسازی مدارس تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، یک‌هزار و ۷۶۰مدرسه در استان فعال است که ۳۰درصد این مدارس در مقابل زلزله مقاوم نیستند و بیشتر این مدارس در مناطق محروم هستند که در بحث احداث این مدارس، مقررات ساخت و ساز رعایت نشده است و یا مدارسی هستند که قدمت بالای ۴۰سال دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عملیات تامین آب پایدار در شهر چلیچه شهرستان فارسان آغاز شد