راه ارتباطی 130 روستای غرب مازندران بازگشایی شد


راه ارتباطی 130 روستای غرب مازندران بازگشایی شد

نوشهر - ایرنا - راه ارتباطی 130 روستای در مناطق کوهستانی شهرستان های غرب مازندران که به علت بارش شدید برف مسدود شده بود با تلاش 48 ساعته و شبانه روزی نیروهای راهداری برف روبی و باز شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل چالوس ، کلاردشت و نوشهر روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: راه ارتباطی روستای مناطق کوهستانی این شهرستان ها که شامل حدود ۷۰ روستا در بخش کجور نوشهر ، ۳۰ روستا بخش مرزن آباد چالوس و ۶ روستای شهرستان کلاردشت بازگشایی شد.

مهدی صفایی افزود : پنج اکیپ راهداری به همراه پنج دستگاه لودر، سه دستگاه گریدر ، هفت دستگاه نمک پاش عملیات برفروبی و نمک پاشی را در بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در بخش مرزن آباد شهرستان چالوس، ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در بخش کجور شهرستان نوشهر و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان کلاردشت انجام دادند.

وی میزان نمک استفاده شده در این مسیرها را یکصد تن اعلام کرد و گفت که ارتفاع برف در راه های روستایی این مناطق کوهستانی به حدود یک متر رسیده بود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل چالوس ، کلاردشت و نوشهر تمامی راه های روستایی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت به جزء راه روستاهای "تله" و "لیکر" در مسیر "طویر " و "ناتر" بخش مرزن آباد چالوس که از دوشنبه به علت برف سنگین همراه با کولاک شدید بسته شده بود بازگشایی شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نور هم اعلام کرد راه دسترسی ۳۰ روستای بخش کوهستانی بلده نور که به علت بارش بیش از ۷۰ سانتی متری برف و کولاک از عصر دوشنبه بسته شده بود با اجرای عملیات برف روبی ۱۰۰ کیلومتر بازگشایی شد و در حال حاضر به دلیل سرمای شدید و یخبندان در منطقه تردد با زنجیر چرخ ممکن است.

سلیمان ایزدی افزود : در این عملیات ۴۸ ساعته چهار اکیپ مجهز با دو دستگاه گریدر، دو دستگاه لودر و دو دستگاه نمک پاش شرکت داشتند و تاکنون نیز ۳۰۰ تن نمک در راه های این بخش پاشیده شده است.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد.

هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی، نسبت به بارش متناوب باران و برف، کاهش دید و کولاک برف در جاده‌های ارتباطی این استان از عصر روز پنجشنبه تا بعد از ظهر روز جمعه یکم بهمن ماه هشدار داد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

استاندار : درآمدهای مالیاتی مازندران محقق شد