نبرد آفرود جالب بین لادا نیوا، داچیا داستر و سوزوکی جیمنی


نبرد آفرود جالب بین لادا نیوا، داچیا داستر و سوزوکی جیمنی

وقتی حرف از آفرود می‌شود، عمدتاً نام‌هایی مثل جیپ، لندکروزر و لندروور به ذهن می‌آید اما در بازار کشورهای مختلف شاسی‌بلندهای دیگری هم حضور دارند که در آفرود حرف‌هایی برای گفتن دارند. داچیا داستر، سوزوکی جیمنی و لادا نیوا از همین خودروها هستند که حالا کارواو آن‌ها را برای برگزاری یک چالش آفرود جالب گرد … The post نبرد آفرود جالب بین لادا نیوا،...

وقتی حرف از آفرود می‌شود، عمدتاً نام‌هایی مثل جیپ، لندکروزر و لندروور به ذهن می‌آید اما در بازار کشورهای مختلف شاسی‌بلندهای دیگری هم حضور دارند که در آفرود حرف‌هایی برای گفتن دارند. داچیا داستر، سوزوکی جیمنی و لادا نیوا از همین خودروها هستند که حالا کارواو آن‌ها را برای برگزاری یک چالش آفرود جالب گرد هم جمع کرده است. البته این سه شاسی‌بلند از فلسفه‌های مختلفی پیروی می‌کنند اما هدف هر سهٔ آن‌ها ارائهٔ توانایی‌های آفرود نه‌چندان افراطی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه است. داستر، نیوا و جیمنی هر سه در بریتانیا حدود ۲۰ هزار پوند قیمت دارند و به همین دلیل کارواو تصمیم گرفته آن‌ها را در برابر هم قرار دهد.

نبرد آفرود جالب بین لادا نیوا، داچیا داستر و سوزوکی جیمنی

همان‌طور که انتظار می‌رود، زیر کاپوت هر سه خودرو پیشرانه‌های کوچکی قرار دارد. جیمنی از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بنزینی با ۱۰۱ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند، داستری که در اینجا حضور دارد به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربودیزل با ۱۱۵ اسب بخار قدرت مجهز است و نیوا هم که ضعیف‌ترین عضو جمع محسوب می‌شود، یک قلب قدیمی ۱.۷ لیتری تنفس طبیعی بنزینی با تنها ۸۵ اسب بخار قدرت در سینهٔ خود دارد.

نبرد آفرود جالب بین لادا نیوا، داچیا داستر و سوزوکی جیمنی

بنابراین بدیهی است که رها شدن قدرت زیادی را در این رقابت نخواهیم دید اما وقتی حرف از آفرود می‌شود، همه‌چیز در قدرت خلاصه نخواهد شد زیرا عوامل زیادی مثل وزن، لاستیک‌ها و کشش هم روی عملکرد کلی خودرو در مسیرهای ناهموار تأثیر مهمی دارند. همچنین در برخی از چالش‌های این ویدئو فاصلهٔ محوری و استحکام شاسی هم نقش پررنگی بازی می‌کند.

نبرد آفرود جالب بین لادا نیوا، داچیا داستر و سوزوکی جیمنی

نتیجهٔ این رقابت را لو نمی‌دهیم تا خودتان در ویدئو تماشا کنید اما فقط این را بدانید که رقابت بین این سه شاسی‌بلند ارزان‌قیمت بسیار نزدیک است. هرکدام از این خودروها در برخی چالش‌های عملکرد بهتری دارند و باید اعتراف کنیم که از برخی نتایج شگفت‌زده شدیم؛ بنابراین مطلب را پایان می‌دهیم و شما را به دیدن ویدئوی این رقابت جالب و سرگرم‌کننده دعوت می‌کنیم.

نبرد آفرود جالب بین لادا نیوا، داچیا داستر و سوزوکی جیمنی

مشخصات فنی

لادا نیوا سوزوکی جیمنی داچیا داستر
پیشرانه ۱.۷ لیتری I4 ۱.۵ لیتری I4 ۱.۵ لیتری I4 توربودیزل
قدرت ۸۵ اسب بخار ۱۰۱ اسب بخار ۱۱۵ اسب بخار
گشتاور ۱۳۰ نیوتن متر ۱۳۰ نیوتن متر ۲۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
طول ۳,۷۴۰ میلی‌متر ۳,۶۴۵ میلی‌متر ۴,۳۴۱ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۲۰۰ میلی‌متر ۲,۲۵۰ میلی‌متر ۲,۶۷۶ میلی‌متر
وزن ۱۲۸۵ کیلوگرم ۱۱۳۵ کیلوگرم ۱۴۴۰ کیلوگرم
قیمت ۱۷ هزار پوند ۲۰ هزار پوند ۲۰ هزار پوند
تماشا در یوتیوب:

تماشا در آپارات:


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

صدور گواهی‌نامه ایزو 50001 برای ایران ‌خودرو