لوسید ایر دریم ادیشن رکورد شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را شکست


لوسید ایر دریم ادیشن اخیراً در تست شعاع حرکتی بزرگراه با سرعت 112.6...
لوسید ایر دریم ادیشن اخیراً در تست شعاع حرکتی بزرگراه با سرعت 112.6 کیلومتر در ساعت (70 مایل بر ساعت) شرکت کرده است. ما می‌دانستیم که این خودرو احتمالاً نتایج تست شعاع حرکتی 498.8 کیلومتری سال 2021 برای تسلا مدل 3 را بهبود می‌بخشد و این‌گونه هم شده است. تسلا مدل 3 تا قبل از … The post لوسید ایر دریم ادیشن رکورد شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را...

لوسید ایر دریم ادیشن اخیراً در تست شعاع حرکتی بزرگراه با سرعت ۱۱۲.۶ کیلومتر در ساعت (۷۰ مایل بر ساعت) شرکت کرده است. ما می‌دانستیم که این خودرو احتمالاً نتایج تست شعاع حرکتی ۴۹۸.۸ کیلومتری سال ۲۰۲۱ برای تسلا مدل ۳ را بهبود می‌بخشد و این‌گونه هم شده است. تسلا مدل ۳ تا قبل از تست لوسید بهترین عملکرد را از این نظر داشته است. تنها سؤالی که پیش می‌آید این است که فاصله لوسید ایر دریم ادیشن و تسلا مدل ۳ چقدر بوده است؟

لوسید ایر دریم ادیشن رکورد شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را شکست

ما تلاش داشتیم این تست را در طول ۲ ماه گذشته برگزار کنیم اما یک‌بار به خاطر بدی آب‌وهوا و یک‌بار هم به خاطر ابتلای تیم تست به کرونا این تست برگزار نشد؛ اما لوسید با گشاده‌رویی از ما استقبال کرد و گفت هر موقع تیم آماده بود خودرو را در اختیار ما می‌گذارد. سرانجام قول آن‌ها هفته پیش عملی و کار تست از آریزونا شروع شد. لوسید نسخه تولیدی ایر دریم ادیشن با رینگ‌های ۱۹ اینچی آئرو را در اختیار ما گذاشت، خودرویی که طبق تأییدیه EPA شعاع حرکتی ۸۳۶.۸ کیلومتری دارد. درصورتی‌که رینگ‌های ۲۱ اینچی را برای این خودرو انتخاب کنید شعاع حرکتی به ۷۷۴ کیلومتر کاهش خواهد یافت اما حتی این رقم نیز بهتر از تمامی خودروهای الکتریکی بازار خواهد بود.

لوسید ایر دریم ادیشن رکورد شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را شکست

همچون همیشه ما تست را با شارژ سریع ایر شروع کردیم. دمای هوا ۱۰.۵ درجه سانتی‌گراد بود که برای تست شعاع حرکتی شرایط ایده آلی محسوب نمی‌شد اما در ادامه دمای هوا به ۲۰.۵ درجه سانتی‌گراد رسید. ما همچنین فشار باد لاستیک‌ها را طبق توصیه سازنده تنظیم کردیم. نکته دیگر هم انتخاب کم‌مصرف‌ترین حالت لوسید ایر یعنی حالت Smooth بود. برای دقت بیشتر هم از جی‌پی‌اس استفاده کردیم. سرعت شمار ایر کمی سریع‌تر بود و سرعت ۱۱۲.۶ کیلومتر در ساعت پشت آمپرها روی جی‌پی‌اس بین ۱۰۹.۴ تا ۱۱۱ کیلومتر در ساعت نشان می‌داد. به همین خاطر ما کروز کنترل لوسید ایر را کمی بالاتر تنظیم کردیم تا تست با نهایت دقت انجام شود. شعاع حرکتی و مصرف انرژی این خودرو در بخش‌های مختلف تست تقریباً پایدار بود. در آغاز تست بدترین شعاع حرکتی را داشتیم اما رفته‌رفته اوضاع بهتر شد.

لوسید ایر دریم ادیشن رکورد شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را شکست

زمانی که تست به پایان رسید ما از ۱۱۷ کیلووات ساعت ظرفیت باتری ۱۱۸ کیلووات ساعتی استفاده کردیم بودیم و به همین خاطر باتری به‌طور کامل خالی شده بود. حتی پس از صفر شدن شارژ باتری نیز حدود ۱۰ کیلومتر با لوسید رانندگی کردیم. ما می‌خواستیم به حداکثر ظرفیت باتری قابل استفاده یعنی ۱۱۸ کیلووات ساعت برسیم اما خودرو با فشار پدال گاز دیگر شتاب نمی‌گرفت. در این زمان بود که فهمیدیم باید تست را به پایان برسانیم. لوسید از تست ۵ سیکل برای تائید شعاع حرکتی خودروی خود توسط EPA استفاده می‌کند. تسلا، آئودی، پولستار و ریویان نیز از همین تست ۵ سیکل استفاده می‌کنند درحالی‌که برخی شرکت‌های دیگر تست ۲ سیکل را انتخاب کرده‌اند. در تست‌های بزرگراهی ما، خودروها از تست ۵ سیکل مورد تائید EPA استفاده می‌کنند و شعاع حرکتی آن‌ها معمولاً کمتر از مقدار تائید شده توسط EPA است.

لوسید ایر دریم ادیشن رکورد شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی را شکست

برای مثال خودروهای تسلا معمولاً ۱۰ تا ۱۳ درصد شعاع حرکتی کمتری نسبت به ارقام اعلامی EPA دارند. ایر از این نظر بسیار خوب عمل کرده است و تنها ۴ درصد کمتر از ارقام اعلامی EPA را نشان داده است. نکته سورپرایز کننده اینکه شعاع حرکتی لوسید ایر دریم ادیشن در بزرگراه، شهر و ترکیبی برابر با ۸۳۶.۸ کیلومتر بوده است.