رونمایی از سامانه پیامکی فوریت‌های 110 | امکان برقراری ارتباط با پلیس برای ناشنوایان فراهم شد


رونمایی از سامانه پیامکی فوریت‌های 110 | امکان برقراری ارتباط با پلیس برای ناشنوایان فراهم شد

امروز از سامانه پیامکی فوریت‌های 110 رونمایی شد. در این سامانه، امکان برقراری ارتباط با پلیس برای ناشنوایان هم فراهم شده است. فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آیین رونمایی از سامانه پیامکی فوریت های پلیسی 110، از خدمات‌رسانی پلیس به افراد ناشنوا یا با افت شنوایی خبر داد و گفت راه‌اندازی این سامانه […]

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آیین رونمایی از سامانه پیامکی فوریت های پلیسی ۱۱۰، از خدمات‌رسانی پلیس به افراد ناشنوا یا با افت شنوایی خبر داد و گفت راه‌اندازی این سامانه پیامکی، گامی در راستای رسیدگی به نیازهای پلیسی این قشر است.

خدمت‌رسانی پلیس به زبان‌های مختلف برای اقوام و اتباع

سردار حسین اشتری با اشاره به تنوع، گستردگی و پیچیدگی ماموریت‌های پلیس تاکید کرد: «امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران جزو سازمان‌های برتر خدمات‌رسان در کشور است. این توفیق را داریم که به پهنای جغرافیای کشور، از نقطه صفر مرزی تا مرکز به مردم عزیز کشور خدمت کنیم. سالانه بیش از 100 میلیون خدمت به مردم ارائه می‌دهیم و یکی از مجموعه ‌هایی که به صورت شبانه‌روزی با مردم در تعامل و ارتباط است، مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سطح تماس و ارتباطات مردم با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خاطرنشان کرد: «رشد و ارتقای شیوه خدمات‌دهی انتظامی، همواره در دستور کار پلیس بوده و امروز در مسیر ارتقای این خدمات شاهد افتتاح رسمی سامانه پیامکی فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ هستیم.»

وی افزود: «به استناد گزارش انجمن حمایت از افراد با افت شنوایی، قریب به 2 درصد جامعه را افراد ناشنوا و یا با افت شنوایی و افراد سخت‌گویش تشکیل می‌دهند که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با فوریت‌های پلیسی نبودند و در واقع راه‌اندازی سامانه پیامکی فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و ارتباط این افراد از طریق پیام کوتاه با پلیس، گامی در راستای رسیدگی به نیازهای پلیسی این قشر است.»

سردار اشتری ادامه داد: «ضمن اینکه برخی شهروندان به دلایل و شرایط مختلف قادر به برقراری تماس با سامانه تلفنی فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ نیستند که با راه‌اندازی سامانه پیامکی فوریت های پلیسی ۱۱۰، بستر لازم برای ارتباط اقشار مختلف جامعه با پلیس فراهم شده و این بسترسازی در سراسر کشور صورت گرفته است. خوشبختانه این اقدام فنی، علمی و گامی در راستای هوشمندسازی پلیس است.»

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: «امروز در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، همکارانی برای پاسخگویی فعالیت می‌کنند که به زبان‌های مختلف جهان آشنا و مسلط هستند تا در صورت نیاز افراد به کمک پلیس، بتوانیم به همه طیف‌ها و اتباع حاضر در ایران نیز خدمات ارائه کنیم.»

رونمایی از سامانه پیامکی، در راستای تحقق شعار پلیس هوشمند و پاسخگو

سردار حسین ساجدی‌نیا، معاون عملیات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم در این رونمایی گفت: «به طور میانگین روزانه بیش از 100 هزار تماس با مراکز ۱۱۰ در سراسر کشور برقرار می‌شود که از این تعداد، ۵۸ درصد منجر به عملیات‌های پلیسی می‌شود و بیانگر میزان استقبال، اعتماد و باور مردم و از طرفی انتظار به حق آن‌ها از پلیس و از سوی دیگر افزایش توان پلیس در پاسخگویی به مردم است.»

سردار ساجدی‌نیا اضافه کرد: «با استناد به گزارش انجمن حمایت از افراد با افت شنوایی، حدود 2 درصد از جامعه را افراد ناشنوا یا با افت شنوایی تشکیل می‌دهند که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با فوریت‌های پلیسی نبوده و علی‌رغم اقدام‌های پلیس در حوزه خدمات‌رسانی به شهروندان، تاکنون نتوانسته ارتباط مناسبی برای رسیدگی به نیازهای پلیسی این قشر برقرار کند. ضمن اینکه برخی هموطنان به دلیل شرایط خاص قادر به برقراری تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ نیستند که امروز و با رونمایی سامانه پیام کوتاه مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، این امکان فراهم شده که این افراد با پلیس در ارتباط باشند.»

معاون عملیات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، هدف از راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریت‌های پلیسی را خدمات‌رسانی پلیس به همه افراد جامعه، از افراد سخت‌گویش، ناشنوا و عموم افرادی که به دلایل مختلف قادر به برقراری ارتباط کلامی با پلیس نیستند، در راستای تحقق شعار پلیس هوشمند و پاسخگو با تاکید و اهتمام، سرعت و دقت برشمرد و افزود: «ترویج عدالت اجتماعی و تساوی حقوق شهروندان، دستیابی به سایر مسیرهای ارتباطی شهروندان با پلیس، بهره‌گیری از توان بالقوه مردمی در تامین امنیت جامعه و... از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه پیامکی است.»

سردار ساجدی‌نیا در تشریح قابلیت‌های سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ یادآور شد: «تعریف شماره مختص هر استان برای دریافت و ارسال پیام کوتاه (پیش‌شماره ۱۱۰ و کد استان) به عنوان مثال استان خراسان رضوی ۱۱۰۵۱، البرز ۱۱۰۲۶ و ... و در تهران بزرگ ۱۱۰۱۱۰، دریافت پیامک در حوزه‌های عملیاتی و... از قابلیت‌های این سامانه است.»

منبع: پایگاه خبری پلیس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

AMD از دو پردازنده Ryzen 9 5900XT و Ryzen 7 5800XT برای سوکت AM4 رونمایی کرد؛ پشتیبانی ...