توسعه فوتبال بانوان در گروی فعالیت مربیان کارآزموده است


توسعه فوتبال بانوان در گروی فعالیت مربیان کارآزموده است

یزد- ایرنا- مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا ای‌.اف‌.سی(AFC) گفت: توسعه این رشته ورزشی در بین بانوان علاقه‌مند در کشور در گروی داشتن مربیانی با تجربه و کارآزموده در استان هاست .

به گزارش ایرنا، میترا چین‌سری دوشنبه‌شب در کلاس مربیگری سطح یک فوتبال ۱۵ نفر از مربیان فوتبال استان یزد به اهمیت آموزش و برگزاری دوره‌ های دانش‌افزایی اشاره کرد و افزود: تربیت مربیان با دانش‌روز در کنار آمادگی بدنی برای موفقیت و توسعه رشته های مختلف از جمله فوتبال در میان بانوان ضروری است .

وی ادامه داد: توسعه علمی و عملی فوتبال بانوان بدون داشتن مربیان علاقه‌مند، با تجربه و کارآزموده غیرممکن است و باید هیات‌های ورزشی در استان ها برای ارتقای سطح دانش مربیان با حضور مدرسان برای تعلیم و تربیت مربیان بیش از گذشته اقدام کنند.

این مدرس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه سال‌های اخیر برای آموزش مربیان در کشور دوره‌های مختلف آموزشی و دانش‌افزایی زیادی برگزار شد اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در بین بانوان برای ورود به عرصه مربیگری وجود دارد که باید برای آموزش آنها اقدام شود.

خانم چین سری در ادامه آموزش را رکن اصلی تمامی موفقیت‌ها به خصوص در حوزه ورزش و مربیگری فوتبال ذکر کرد و توجه به آن را برای تحقق اهداف مورد نظر ضروری دانست .

همچنین معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان یزد گفت: برگزاری دوره‌ های آموزشی برای جامعه ورزشی در تمامی رشته‌ها در اولویت این اداره کل قرار دارد.

سیداحمد هاشمی افزود: برگزاری دوره آموزشی برای مربیان فوتبال به خصوص برای بانوان اهمیت زیادی دارد، امیدواریم چنین برنامه هایی ادامه داشته باشد.

کلاس مربیگری سطح یک فوتبال با حضور ۱۵ نفر از مربیان یزد در اداره‌کل ورزش و جوانان این استان به مدت ۶ روز پیگیری می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت، ۴۸ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده و همچنین ۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی استان در لیگ‌های کشور حضور دارد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اداره کنندهٔ این رشته در آسیاست که هشتم ماه مه سال ۱۹۵۴ میلادی در شهر مانیل، پایتخت فیلیپین تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی قرار دارد که به نوشته رسانه ها ۴۷ عضو دارد.




به بودجه ورزش بانوان حساس هستم/ نظارت بر باشگاه های بانوان بیشتر شود