گفتمان سازی ویژه برای معرفی 11 محصول مزیت دار خراسان جنوبی


گفتمان سازی ویژه برای معرفی 11 محصول مزیت دار خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: یکی از نکات مهم و اساسی این است که محصولات خاص، مزیت دار و ویژه خراسان‌ جنوبی تنها زرشک، زعفران و عناب نیست بلکه ما 11 محصول ویژه در استان داریم که بخش مهمی از اشتغال و اقتصاد خانوارهای روستایی در خراسان‌جنوبی را تشکیل می‌دهد و باید برای این محصولات گفتمان سازی ویژه صورت گیرد.

مهدی جعفری، شامگاه چهارشنبه ۶ بهمن در نشست هم اندیشی با فعالان رسانه استان اظهار کرد:یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی، امنیت غذایی است و باید این امنیت غذایی رشد پیدا کند تا به اقتدار غذایی تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ۱۸ اداره زیرمجموعه جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند، افزود: اخیراً اداره کل غله استان هم به جهاد کشاورزی افزوده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۲۸ درصد اشتغال و ۲۹ درصد اقتصاد در خراسان جنوبی مربوط به بخش کشاورزی است، اما قرار است که در غرب آسیا به این اقتدار برسیم.

جعفری با اشاره به حضور خبرنگاران و مدیران خبر در استان در این جلسه، گفت: شما خبرنگاران چشم بیدار مسئولان هستید و مشکلات را در بخش کشاورزی می‌ بینید و از نزدیک با مردم در تماس هستید و باید پلی بین مردم و بخش کشاورزی باشید و مشکلات را مطرح کنید.

وی در خصوص تولید محصولات کشاورزی در استان افزود: باید برای محصولات تولیدی بویژه محصولات استراتژیک استان برنامه داشته باشیم و نسبت به تولید، صادرات و بسته بندی برنامه ریزی کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه به طور مثال، عسل خراسان جنوبی برند می‌شود و به زودی پس از دریافت گواهینامه، عسل این منطقه تبدیل به یک برند کشوری خواهد شد، تصریح کرد: گوشت موجود در بازار حاصل یک برنامه‌ریزی یک ساله، نان و گندم نتیجه تلاش یک سال زراعی و گوشت مرغ در بازار حاصل یک برنامه‌ریزی ۴۵ روزه است و تیم سازمان جهادکشاورزی با تلاش شبانه روزی به این رهیافت‌ها می‌رسند.

جعفری با بیان اینکه معتقدیم بدون برنامه بخش کشاورزی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، اظهار کرد: رویکرد ما رویارویی با مردم و کشاورزان و شنیدن دغدغه‌های آنان بی واسطه است و با سفر به دورترین شهرستان طی هفته گذشته و برپایی میز خدمت و دیدار چهره به چهره مدیران سازمان با کشاورزان، دامداران و جامعه هدف به این موضوع جامه عمل پوشاندیم و این مسیر را ادامه می دهیم.

وی افزود: یکی از نکات مهم و اساسی این است که محصولات خاص و ویژه خراسان‌ جنوبی تنها زرشک، زعفران و عناب نیست بلکه ما ۱۱ محصول ویژه در استان داریم که بخش مهمی از اشتغال و اقتصاد خانوارهای روستایی در خراسان‌جنوبی را تشکیل می‌دهد.

جعفری، راهکارهای اصحاب رسانه را برای حل مشکلات جامعه هدف سازمان جهاد کشاورزی بسیار موثر خواند و بر پیگیری مشکلات مطرح شده و پاسخگو بودن به اصحاب رسانه و همچنین گرفتن مشاوره از فعالان رسانه‌ای استان تاکید کرد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

موضوعات اجتماعی نیازمند همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های متولی