نماینده مردم: تکمیل پایاب سد سهند مشکل بیکاری در هشترود را رفع می‌کند


نماینده مردم: تکمیل پایاب سد سهند مشکل بیکاری در هشترود را رفع می‌کند

مراغه- ایرنا- نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری در این شهرستان 24.5 درصد است و تکمیل پایاب سهند می‌تواند مشکل اشتغال را تا حدود زیادی رفع کند.

به گزارش پنجشنبه ایرنا، سیدحمزه امینی با حضور در روستای عزیزکندی شهرستان هشترود و در جمع اهالی افزود: پایاب سد سهند دارای هشت هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است اما تاکنون سه هزار هکتار آن بهره‌برداری شده و هنوز برای پنج هزار هکتار آن کاری صورت نگرفته است.

سخنگوی مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: اگر این پنج هزار هکتار از پایاب سد سهند مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، حاقل برای چهار نفر در هر هکتار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد و نباید این فرصت در سیاست‌گذاری‌های مسئولان اجرایی مورد چشم‌پوشی قرار بگیرد.

«امینی» همچنین تخصیص حقآبه شهرستان از سد «کلقان» را نیز خواستار شد و اظهار داشت: قرار بود از این سد برای آب شرب شهر هشترود آبرسانی شود ولی متاسفانه این سد آبگیری شده ولی هنوز هیچ اقدامی نشده است.

بقعه «بایزید بسطامی» محور توسعه روستای «عزیزکندی» است

فرماندار هشترود هم به وجود بقعه بایزید بسطامی که جزء آثار باستانی شهرستان محسوب می‌شود، اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن این بقعه در روستای «عزیزکندی» و کنار آزادراه پیامبر اعظم(ص) می‌تواند به فرصتی برای جذب گردشگران و توسعه این روستا تبدیل شود.

«علیرضا توری» افزود: متاسفانه اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تاکنون نسبت ایجاد و احداث راه دسترسی و تعیین و تکلیف زمین‌های اطراف این اثر اقدام نکرده است.

وی ایجاد منطقه گردشگری بقعه بایزید بسطامی را خواستار شد و اضافه کرد: علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه می توان با ایجاد بازارچه صنایع دستی در اطراف بقعه به رونق این روستا نیز کمک کرد.

فرماندار هشترود در جمع اهالی این روستا از اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز خواست از هر دو طرف آزادراه پیامبر اعظم (ص) راه دسترسی به بقعه بایزید بسطامی احداث کند.

به گزارش ایرنا روستای عزیزکندی در دهستان «قرانقو» از بخش مرکزی هشترود و در ۱۰ کیلومتری شهر واقع است و اتوبان پیامبر اعظم (ص) از کنار این روستا رد می‌شود؛ در پایین این اتوبان یک بقعه هشت ضلعی به نام بقعه بایزید بسطامی قرار دارد و روستا به دلیل وجود همین بقعه در ایام تعطیلات نوروزی گردشگران و علاقه‌مندان زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

این روستا دارای اقتصاد معیشتی کشاورزی توام با دامداری سنتی بوده و از نظر آب و هوا همانند بقیه نقاط این شهرستان معتدل کوهستانی است و رودخانه کلقان‌چای تنها رودخانه دایمی آن محسوب می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سفر وزیر تعاون به ورزقان آذربایجان شرقی