راه‌های اصلی تاکستان با 50 میلیارد تومان اعتبار ملی در حال اصلاح است


راه‌های اصلی تاکستان با 50 میلیارد تومان اعتبار ملی در حال اصلاح است

قزوین - ایرنا - فرماندار تاکستان گفت: احداث و اصلاح دو راه اصلی از آزادراه رشت به تاکستان با 50 میلیارد تومان اعتبارات ملی در حال پیگیری بوده که مسیر ضیاء آباد دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رضا طاهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دو راه اصلی از آزادراه رشت به تاکستان وجود دارد که مسیر اول از آب ترش به نیکویه و سپس ضیاء و دومین مسیر از آب ترش، نیکویه، آقچه کند به تاکستان که برای اصلاح، روشنایی و همچنین تبدیل جاده روستایی به راه اصلی از اعتبارات ملی برخوردارند.

وی اضافه کرد: در مسیر جاده ضیاء آباد خیلی از کارها انجام شده و حتی روشنایی این مسیر و ایجاد دسترسی از آزادراه قزوین به زنجان تا ضیاءآباد نیز تکمیل شده است که دهه فکر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

طاهری با بیان اینکه در مسیر آقچه کند به تاکستان پیمانکار شروع به کار کرده است، گفت: برای تکمیل این مسیرهای اصلی باید اعتبارات ملی در سال ۱۴۰۱ افزایش یابد تا بتوانیم با سرعت بیشتری این مسیرها را به بهره‌برداری برسانیم.

این مسؤول هزینه هر یک کیلومتر راه اصلی را بین یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تا سه میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: راه‌های اصلی دسترسی به تاکستان بین ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر است که بسته به میزان اعتبارات ملی پیشرفت فیزیکی خواهد داشت.

طاهری خاطرنشان کرد: هم اکنون بیشتر مسیرهای دسترسی به تاکستان دارای آسفالت مناسبی بوده و اگر موردی وجود داشته باشد سریعا لکه گیری می شود، اما به طور کلی اعتبار تبدیل راه روستایی به اصلی از هدفگذاری کشوری بوده و طبق نامه نگاری‌های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بر این مهم تاکید کردیم تا نتایج بهتری کسب کنیم.

فرماندار تاکستان یادآور شد: وجود راه مناسب و دسترسی به نقاط مختلف این شهرستان همواره به عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم بوده که برای این مهم اقدامات بسیاری انجام شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تیوپ سواری با طعم آدرنالین