مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری شد


مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری شد

کیش - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: با توجه به قرارگیری این جزیره در وضعیت نارنجی کرونایی مدارس ابتدایی به صورت غیر حضوری برپا می شود.

پرویز حیدری راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا در هفته گذشته برپایی کلاس های دوره ابتدایی از ۹ بهمن به صورت حضوری اعلام و روز گذشته نیز این روند انجام شد.

وی اضافه کرد: اما روز گذشته در ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا استان هرمزگان به دنبال افزایش تعداد مبتلایان ویروس کرونا به ویژه سویه اومیکرون برپایی کلاس های دوره ابتدایی در مناطق نارنجی رنگ از لحاظ شیوع این ویروس را به صورت غیر حضوری مصوب کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش یادآور شد: همچنین براساس این تصمیم کلاس های دوره اول و دوم متوسطه به روال قبلی خود بر اساس ظرفیت مدارس به علت تزریق واکسن بین دانش اموزان این گروه تحصیلی به حضوری و ترکیبی (غیرحضوری-حضوری) برپا می شود.

وی یادآور شد: گروه بندی مدارس حضوری (متوسطه اول و دوم) براساس ظرفیت کلاس ها به جهت رعایت فاصله گذاری و رعایت پروتکل های بهداشتی با همکاری مرکز توسعه سلامت به صورت یک روز درمیان دیگر برنامه آموزش و پرورش این جزیره برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است.

حیدری راد افزود: همچنین در صورت شناسایی خوشه های مثبت بین دانش آموزان و معلمان کلاس های حضوری در آن مدرسه طبق تاکیدات و مصوبات مرکز توسعه سلامت جزیره کیش به صورت غیر حضوری پربا می شود و آموزش و پرورش نیز در این راستا برای ارتقای سطح سلامت همکاری های لازم را دارد.

ابتدای ماه بهمن جزیره کیش در وضعیت آبی قرار داشت اما روز دوشنبه چهارم این ماه به رنگ زرد و روزجمعه هشتم بهمن به رنگ نارنجی از لحاظ شیوع ویروس کرونا تغییر رنگ داد.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است؛ در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی