استاندار و نماینده ولی فقیه در استان همدان ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند


استاندار و نماینده ولی فقیه در استان همدان ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند

همدان- ایرنا- «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان و آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در پیامی مشترک ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا در این پیام آمده است: ارتحال فقیه عالیقدر و شیخ المراجع حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (رضوان الله تعالی علیه) ضایعه بزرگ برای جامعه اسلامی و حوزه‌های علمیه است.

این پیام می افزاید: آن مرجع گرانقدر که برخوردار از طهارت نفس و صفای باطن بود و در علوم حوزوی و فقه اهل بیت (ع) سرآمد بود، عمر شریف خود را در مسیر نورانی اعتلای اسلام ناب، ترویج معارف قرآنی و علوم اهل بیت (ع) سپری کرد.

در ادامه این پیام آمده است: این عالم وارسته در مسیر نهضت و انقلاب اسلامی و همراهی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به عنوان یاری صدیق ،همراهی مخلصانه و مسئولانه ای داشت، اینجانبان درگذشت این عالم و فقیه عظیم الشأن را به محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، بیت محترم آن مرحوم، حوزه‌های علمیه و عموم مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی تسلیت عرض کرده، برای روح مطهر آن مرجع بزرگوار از درگاه خداوند سبحان رحمت و رضوان الهی مسالت می کنیم.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله صافی گلپایگانی دوشنبه هفته جاری در پی ایست قلبی به ملکوت اعلی پیوست.

این فقیه اهل‌بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده‌بود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی، شیخ المراجع، سالیان متمادی درحوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخته‌است.

استاندار و نماینده ولی فقیه در استان همدان ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی(ره)، از جمله فعالیت های سیاسی آیت الله صافی گلپایگانی بوده است. از این مرجع تقلید بیش از ۸۰ عنوان کتاب برجای مانده که برخی از آنها جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند، منتخب الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و ثلاث رسائل فقهیه از جمله آثار آیت الله صافی گلپایگانی است.

ایشان از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی و عضو شورای استفتای وی بوده و کتاب منتخب الاثر درباره امام دوازدهم شیعیان را به توصیه استاد خود نوشته است. این مرجع تقلید در ۳۰ بهمن ماه سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در گلپایگان اصفهان دیده به جهان گشوده بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فرمانده سپاه همدان: مشارکت حداکثری در انتخابات عرصه شکست دشمن است