طرح های عمرانی روستایی بخش "قره قویون" شوط افتتاح شد


ارومیه- ایرنا- همزمان با پنجمین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، طرح های...
ارومیه- ایرنا- همزمان با پنجمین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، طرح های عمرانی روستایی بخش قره قویون  امروز، شنبه در شهرستان شوط به بهره‌برداری رسیده و هفت پروژه سد آبخیزداری نیز کلنگ زنی شد.

فرماندار شوط در آیین بهره برداری این طرح‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح در قالب زیرسازی و آسفالت معابر تازه کند، طرح جدول گذاری و کانال کشی روستاهای" پیرشه"، طرح جدول گذاری روستای " ایل بلاغی" بوده است

شهروز بابازاده افزود: برای اجرای این طرح‌ها بالغ بر ۸ میلیارد ریال هزینه شده که بصورت نمادین در روستای" تازه کند" افتتاح شدند.

وی اضافه کرد: همچنین هفت پروژه سد آبخیزداری زیرحوضه مرگن" اسماعیل کندی" کلنگ زنی شد.

فرماندار شوط ادامه داد: برای اجرای هفت مورد سد ملاتی اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال با حجم چهارهزار مترمکعب از محل صندوق توسعه ملی هزینه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شوط یکی از شهرستان‌های شمالی آذربایجان‌غربی است که در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو قرار دارد.

امسال در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۶۵۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و اقتصادی در این شهرستان افتتاح و ۴۰۰ میلیارد ریال طرح نیز کلنگ زنی می شود.

جشن‌های ویژه چهل‌ و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز ۱۲ بهمن همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی نیز آغاز شده است و تا روز ۲۲ همین ماه ادامه خواهد داشت