بازنگری در فعالیت‌ها با هدف تحقق بیانیه گام دوم/توسعه فعالیت های قرآنی دانش آموزان در کرونا


 بازنگری در فعالیت‌ها با هدف تحقق بیانیه گام دوم/توسعه فعالیت های قرآنی دانش آموزان در  کرونا

باقری گفت: در بازنگری فعالیت‌های خود در راستای توسعه فعالیت های قرآنی دانش آموزان توجه ویژه ای به تحقق بیانیه گام دوم و منویات رهبری خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همزمان با پخش زنده برنامه مصباح از شبکه قرآن و معارف سیما دکتر میکائیل باقری، مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روند آموزش‌های غیرحضوری دانش‌آموزان گفت: از شروع سال تحصیلی جاری حدود دو تا سه ماه وضعیت آرامی در کشور برقرار بود و امیدواری‌ها برای برگزاری کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان دو چندان شد چرا که آموزش و پرورش بر این عقیده است تربیت باید به صورت چهره به چهره و حضوری انجام شود.

وی افزود: اما در زمان اوج گیری شیوع ویروس منحوس کرونا و بخصوص ویروس جدید امیکرون، این امیدواری ها کمتر شد و دوباره کلاس های دانش آموزان به صورت غیر حضوری برگزار شد.

باقری عنوان کرد: علی رغم وجود محدودیت های متعدد در زمان دو ساله شیوع ویروس منحوس کرونا آورده هایی نیز داشت بر این اساس شاید هفتمین دوره مسابقات حفظ بین المللی دانش آموزان به صورت مجازی برگزار شود اما هرشب محافل انس با قرآن کریم به صورت مجازی با حضور یک میلیون نفر بازدیدکننده و ۵۰ هزار نفر بازدید کننده آنلاین رکورد بی نظیری را ثبت کرد.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: از دیگر آورده های کرونا افزایش و ارتقای سواد رسانه‌ای دانش آموزان، اولیا و همکاران بود بر این اساس امروز شاهد برگزاری اجلاسیه سراسری نماز دانش آموزی به میزبانی شهر تبریز هستیم که تاکنون بیش از ۳۳ هزار اثر از دانش آموزان واصل شد این رقم در سال گذشته نزدیک به ۱۸ هزار اثر بود بر این اساس می توان نتیجه گرفت، دانش آموزان با امکانات و سواد رسانه ای هر چه بیشتر در زمان شیوع ویروس کرونا به تولید محتوای بیشتر و با کیفیت پرداختند. امید داریم آورده های ارزشمند کرونایی در دوران پسا کرونا نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تشکیل گروه‌های همخوانی و مدیحه سرایی دانش آموزی است امروز بالغ بر ۷۶۰ مرکز دارالقرآن در کشور وجود دارد که هر کدام دو تا سه گروه فعال قرآنی و اهل بیت علیهم السلام دارند برهمین اساس بالغ بر هزار گروه همخوانی دانش آموزی در کشور فعالیت می کنند.

باقری عنوان کرد: پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در زمان طاغوت توجهی به قرآن و به خصوص درس قرآن در آموزش و پرورش نمی‌شد اکنون سالانه ۱۵ میلیون کتاب درسی قرآن چاپ می‌شود و برخلاف گذشته آموزش های قرآن از اول دبستان شروع و تا مقاطع پایانی ادامه خواهد داشت همچنین قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بحث نماز خواندن و نمازخانه در مدارس مفهومی نداشت اما اکنون از ۱۱۵ هزار مدرسه در کشور حدود ۷۰ هزار مدرسه نمازخانه دارند و سایر مدارس به دلیل جمعیت کم از این فضا محروم هستند.

وی افزود: یکی دیگر از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برگزاری چهل سال مسابقات سراسری قرآن دانش آموزی اکنون اگر بسیاری از رتبه داران بین المللی ما در کشورهای متعدد افتخار می آفریند همه اینها محصول عقبه و فعالیت‌های دانش آموزی است.

باقری اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات ما در اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش توجه به کلید واژه های گام دوم انقلاب اسلامی است که از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای تبیین شده اند. بر این اساس بسیاری از تحولات و تغییرات ساختاری در آموزش و پرورش بر مبنای چراغ راهمان که همان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم به دو کلید واژه مهم معنویت اخلاق تکیه می کنند و این دو عامل را باعث برکات در کارها می‌شمارند بر همین اساس اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش باید معنویت و اخلاق در برنامه های فوق برنامه دانش آموزی اجرا کند و در بازنگری فعالیت‌های خود توجه ویژه ای به تحقق منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای داشته باشد.

پایان پیام/296

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)