بنیادبرکت 82 فضای آموزشی تحویل آموزش وپرورش گیلان می دهد


بنیادبرکت 82 فضای آموزشی تحویل آموزش وپرورش گیلان می دهد

رشت-ایرنا-  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در34 منطقه گیلان با مشارکت نوسازی مدارس، 82 فضای آموزشی جدید را تحویل آموزش و پرورش می دهد.

علی دقیق روز پنجشنبه در شهرستان صومعه سرا با اشاره به اینکه با افتتاح پروژه امروز ۵۰فضای آموزشی بنیادبرکت به بهرداری رسیده است افزود: بنیاد برکت باافتتاح پروژه دبیرستان پسرانه دوره متوسطه اول شهید پورنصیری منطقه گوراب‌ زرمیخ، تاکنون ۴۹۲ کلاس درس با عتبار ۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح کرده و ۳۲ پروژه دیگر را طی ۲ سال به بهره برداری می رساند.

وی در ادامه افزود: در دهه فجر امسال ۱۴فضای آموزشی با۶۲کلاس درس به مساحت ۷هزار۶۰۰متر مربع با اعتبار ۳۶۰میلیارد ریال به آموزش وپرورش تحویل داده شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان افزود: رشد و توسعه فضای آموزشی در گیلان با افزایش همراه بوده است و سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۵/۳ دهم متر مربع یعنی یک دهم متر مربع بیشتر از فضای متوسط سرانه کشور است.

وی افزود: برای عملیات مقاوم‌سازی دبیرستان شهید پورنصیری گوراب زرمیخ ۳۱میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. این مدرسه با ۸۸۰ متر بنای آموزشی در ۲ طبقه و هفت کلاس و در مجموع با چهار هزار و ۴۶ متر مربع محوطه‌سازی و یک زمین چمن مصنوعی، ظرفیت پذیرش ۲۴۵ دانش‌آموز را دارد.

دقیق به نقش موثر خیرین در ساخت مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: راه رسیدن به توسعه پایدار در هر کشور ارتقا جایگاه نظام تعلیم و تربیت است و زیرساخت فضای آموزشی مناسب این مهم را محقق خواهد کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گمرک آستارا امسال ‌140 میلیارد تومان کالای قاچاق را کشف کرد