4 طرح عمرانی در سردشت به بهره برداری رسید


مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری سردشت گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک...
مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری سردشت گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، بهره برداری از یک دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس و 10 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای جنگلی این شهرستان به همراه 4 طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار 28 میلیارد و 700 میلیون ریال آغاز شد.

لقمان خسروپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در دهمین روز از ایام الله دهه فجر، دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس با اعتبار کلی ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت و درمان تامین شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در راستای حفظ و صیانت از جنگل و تغییر الگوی مصرف سوخت با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و نوین ۱۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مساجد ۱۰ روستای مرزی و جنگلی شهرستان نصب و راه اندازی شد.

وی بیان کرد: این دستگاه‌ها از سوی اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان تامین شده که برای هر دستگاه ۱۲۰ میلیون ریال و در مجموع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس هزینه شده است.

سرپرست فرمانداری سردشت گفت: سه واحد مسکن مددجویی کمیته امداد و بهزیستی در روستاهای « آلواتان » ، « ساوان جدید » و « بناویله حاجی مینه » نیز به بهره‌برداری رسیدند.

خسروپور گفت: این مساکن با مشارکت قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در زیربنای ۵۰ متر مربع و هزینه یک میلیارد ریال احداث شده‌اند و اعتبار آنها از محل قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) تامین شده است.

وی اضافه کرد: در ادامه یک مرکز نیکوکاری کوتاه قامتان والا همت با شناسایی ۴۰ نفر از کوتاه قامتان با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال در واحد ۱۰۰ متر مربع با هدف خدمت رسانی به جامعه کوتاه قامتان این شهرستان راه‌اندازی شد .

وی افزود: ایجاد اشتغال برای این افراد از ضرورت‌های زندگی آنها است که آمادگی داریم با همراهی مسوولان استانی از امکانات موجود کمیته امداد در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی استفاده کنیم .

وی اظهار کرد: این قشر از تنگناهای مالی و نبود فضای اشتغال رنج می‌برند و حتی از تفریحات سالم نیز بی‌بهره هستند با پیگیری‌های که انجام خواهد شد امیدواریم کوتاه قامتان والا همت از این همراهی‌ها و همکاری ها بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است .