22 بهمن 1357 حادثه مهم و حیرت‌انگیزی برای جهانیان بود


22 بهمن 1357 حادثه مهم و حیرت‌انگیزی برای جهانیان بود

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) گفت: 22 بهمن 1357 حادثه مهم و حیرت‌انگیزی برای جهانیان بود.

حسن مروتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ حادثه مهم و حیرت‌انگیزی برای جهانیان بود، حادثه‌ای که از یک‌طرف تمام معادلات سیاسی استعمار را در ادامه سلطه و تقسیم استعماری جهان برهم زد و از طرف دیگر یکی از استوارترین رژیم‌های وابسته را ریشه‌کن کرد.

وی تصریح کرد: ۲۲ بهمن یادآور حضور منسجم مردم ایران برای آزادی از زیر سلطه رژیم منحوس پهلوی است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران طلوع خورشید خودباوری بود که فروغ نورش موجب دلگرمی و اعتماد به نفس دیگر ملت‌های ستمدیده شد.

مروتی اضافه کرد: این اعجاز بزرگ قرن خودنمایی کرد تا دهه فجر تجلی اراده حق‌تعالی برای تفسیر عملی پیروزی مستضعفین بر مستکبرین باشد.

وی بیان کرد: این روزها، روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) ادامه داد: انقلابی که رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود که در آن عده‌ای قلیل، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

مروتی عنوان کرد: با پای گذاردن در دایره معنویت و ایثار و شهادت بود که فرزانگان خاک، از این سرزمین پاک، به‌سوی افلاک، پر گشودند و تا نهایت تاریخ جاودانه شدند یاد تمامی شهیدان انقلاب اسلامی همیشه‌سبز باشد.

انتهای پیام




فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!