مسابقات اسبدوانی گنبد بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود


مسابقات اسبدوانی گنبد بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس گفت: با تصمیم ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا این شهرستان ادامه مسابقات سوارکاری کورس پاییزه -زمستانه گنبد از پایان هفته جاری بدون حضور تماشاگران و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حجت الله یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس از هفته پانزدهم به سبب شیوع موج ششم ویروس کرونا و سویه اُمیکرون که سرعت انتشار و همه گیری بالایی دارد، با تصمیم ستاد مقابله با کرونا و شورای تامین این شهرستان تعطیل شد.

وی افزود: با این حال با رایزنی های انجام شده، مقرر شد تا ادامه این مسابقات بدون حضور تماشاگران و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شود.

همچنین رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا گفت که هفته پانزدهم مسابقات اسبدوانی این شهرستان با ثبت نام از اسب‌ها توسط مالکان از امروز آغاز می‌شود.

بهروز نیازی افزود: این هیات و کمیته برگزاری مسابقات سوارکاری با همکاری نیروی انتظامی اجازه ورود هیچ تماشاگری را به مجموعه سوارکاری نخواهد داد.

وی اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند از طریق فضای مجازی و پخش مستقیم این مسابقات را تماشا نمایند.

تاکنون ۱۴ هفته از کورس اسبدوانی ۲۰ هفته‌ای پاییزه - زمستانه گنبدکاووس برگزار شد و طبق برنامه هفته پایانی این مسابقات قرار بود پایان اسفند امسال برگزار شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون وضعیت شیوع کرونا در گنبدکاووس نارنجی است.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.




چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟