امسال 9 هزار تن ماهی گرمابی در گنبدکاووس و مینودشت تولید می‌شود


امسال 9 هزار تن ماهی گرمابی در گنبدکاووس و مینودشت تولید می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره شیلات گنبدکاووس و مینودشت از پیش‌بینی تولید و برداشت 9 هزار تن انواع ماهیان گرمابی پرورشی امسال در این 2 شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای فصل صید تاکنون بالغ بر 60 درصد این پیش‌بینی محقق شد.

غلامحسن قزاق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در ۲ شهرستان گنبدکاووس و مینودشت حدود ۲۰۰ مزرعه، آب بندان و استخر ۲ منظوره پرورش ماهی گرمابی از چهار گونه "فیتوفاک، کپور، آمور و بیگ‌هد" به مساحت ۲ هزار هکتار فعال است.

وی افزود: در این مزارع پرورش ماهی افزون بر ۲ هزار نفر مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه بخش زیادی از ماهیان تولیدی منطقه به استان های دیگر ارسال می‌شود.

قزاق اضافه کرد: در سال های پرآب، گنبدکاووس به تنهایی با تولید سالانه ۱۰ هزار تن ماهیان گرمابی، رتبه نخست تولید این گونه از ماهیان را در استان گلستان دارد.

رئیس اداره شیلات گنبدکاووس و مینودشت ادامه داد: فصل برداشت ماهیان گرمابی در منطقه از آبان ماه آغاز شده و تا پایان اسفند و در برخی سال‌ها تا فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: برای حمایت از پرورش‌ دهندگان ماهی در منطقه شرق گلستان ۲ کارگاه‌ پرورش بچه ماهی در گنبدکاووس فعال شده که بچه ماهی مورد نیاز فعالان این بخش را تامین می کنند.

قزاق ادامه داد: هم اکنون یک مزرعه پرورش‌ ماهیان سردآبی در مینودشت با تولید سالانه ۳۵ تن مشغول فعالیت است.

به گفته وی منطقه گنبدکاووس و شرق گلستان شرایط لازم را برای افزایش مزارع و آب‌بندان‌ها و توسعه استخرهای ۲ منظوره با استفاده از آب چاه‌های کشاورزی و مکانیزه‌ کردن مزارع، پرورش ماهیان گرمابی و خاویاری و نیز آبزی پروری در قفس دارد.

گنبدکاووس به دلیل شرایط اقلیمی خشک و نیمه بیابانی آن از شهرستان‌های مستعد پرورش ماهیان گرمابی در استان گلستان است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اقامه نماز عید قربان در گرگان