وجود 824 زندانی جرایم غیرعمد در فارس


مدیرکل زندان‌های فارس تعداد کل موجودی زندانیان مالی غیرعمد استان را 824...
مدیرکل زندان‌های فارس تعداد کل موجودی زندانیان مالی غیرعمد استان را 824 نفر اعلام کرد که از این تعداد 779 نفر مرد و 45 نفر زن هستند که بالغ بر 400 میلیارد تومان بدهی این افراد است.

اسحاق ابراهیمی یکشنبه ۲۴ بهمن در آیین آزادسازی زندانیان زن جرایم غیرعمد استان فارس، گفت: کارکنان بانک رفاه کشور مبلغ ۴۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به مناسبت میلاد حضرت زهرا و برای آزادی زندانیان زن جمع آوری کرده بودند که با همت آنان ۵ زندانی زن آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیرکل زندان‌های فارس اضافه کرد: زنان حتی به جرم عمد هم نباید در زندان بمانند، چرا که به بنیان خانواده آنان آسیب می‌رساند.

ابراهیمی گفت: مبلغ کل بدهکاری این ۵ زندانی زن، یک میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان بوده که مبلغ ۷۵۶ میلیون تومان شکات از حق قانونی خود گذشت کرده‌اند و رضایت داده‌اند و مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان زندانیان پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل زندانهای فارس خاطرنشان کرد: با همت مسؤولین قضایی مبلغ ۵۸ میلیون تومان اعسار آنان پذیرفته شده و مبلغ ۴۵۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بانک رفاه پرداخت کرده است.

به گفته او، از ابتدای امسال تا پایان دیماه زمینه آزادی ۳۶۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد فارس فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری فارس نیز در این مراسم، اقدام شایسته خیرّین و کمک به زندانیان در آستانه میلاد حضرت علی (ع) را ستود و بیان کرد: این اقدام بهترین نماد نوع دوستی و ایثار است که پیشوای شیعیان بر آن تأکید داشتند .

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی تلاش خیرّین برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد را یکی از سرمایه‌های معنوی مجموعه قضایی خواند و بیان کرد: اغلب زندانیان زن به صورت ناخواسته در دام جرائم افتادند و در این بین زندانیان جرائم غیر عمد و مالی اغلب به خاطر مشکلات مالی و نوسانات اقتصادی دچار مشکل قضایی و حقوقی شده‌اند.

او اضافه کرد: کمک به زندانیان جرائم مالی و غیر عمد تنها کمک و یاری به یک نفر نیست، چرا که این افراد اغلب سرپرست خانوار می باشند و با زندانی شدن آنان خانواده این زندانیان نیز درگیر مشکلات متعدد می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دستگاه قضایی توجه ویژه‌ای به بانوان زندانی دارد، عنوان کرد: تمام تلاش ما برای رهایی این افراد از زندان و کاهش آسیب‌های ناشی از حضور آنان در زندان است.

سید مصطفی بحرینی توجه به وضعیت زندانیان از حیث اشتغال و عدم بازگشت به زندان را از دیگر برنامه‌های دادگستری فارس عنوان کرد و افزود: با همکاری خیرّین و نهادهای مسئول برنامه‌های متعددی برای اشتغال زایی و جلوگیری از بازگشت زندانیان به زندان ها در دستور کار داریم.

بحرینی اضافه کرد: برای انجام این امر مهم بخش صنعت بهترین گزینه است، چرا که انگیزه زندانیان برای اشتغال می‌تواند کمک شایانی به بخش نیروی انسانی در بخش صنعت کند.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید