افزایش سرانه فضای ورزش دانش‌آموزی خراسان رضوی نیازمند همراهی خیران است


افزایش سرانه فضای ورزش دانش‌آموزی خراسان رضوی نیازمند همراهی خیران است

گناباد- ایرنا- رییس اداره تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به پایین بودن سرانه ورزشی دانش‌آموزی استان، افزایش این سرانه نیازمند توجه بیشتر مسوولان و حمایت خیران است.

حسن محمدزاده روز دوشنبه در آیین بهره برداری از ۲ طرح آموزشی و ورزشی آموزش و پروش گناباد افزود: میانگین سرانه ورزشی در بخش سالن های سرپوشیده ورزشی برای دانش آموزان خراسان رضوی به صورت میانگین ۱۸ صدم مترمربع است که جایگاه مطلوبی در کشور ندارد و ضروری است از نظر کمی و کیفی توسعه یابد.

وی ادامه داد: از این میان شهرستانهای درگز و گناباد دارای جایگاه خوبی در سرانه ورزشی دانش آموزان هستند که میانگین فضای سرانه به ازای هر دانش آموز در این شهرستانها به ترتیب ۶۰ و ۵۶ صدم متر مربع است.

رییس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در زمینه سرانه فضای ورزشهای آبی هم رتبه این استان مطلوب نیست و در رتبه ۲۳ کشور قرار دارد که طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خراسان رضوی، باید سرانه فضاهای ورزشی به استانداردهای کشوری برسد.

محمدزاده گفت: به دنبال شیوع ویروس همه گیر کرونا ۲۳ استخر شنا متعلق به آموزش و پرورش استان تعطیل و یا فعالیتهای آنها به دلیل فرسودگی تجهیزات متوقف شده است.

در این آیین مدرسه امام علی (ع) روستای نوده بخش مرکزی و طرح بهسازی استخر شهید رجایی آموزش و پرورش گناباد در مجموع با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

۱۶ هزار و ۹۲۴ دانش آموز شامل هشت هزار و ۳۲۸ دانش آموز دختر و هشت هزار و ۵۹۶ دانش آموز پسر در قالب ۹۱۱ کلاس درس و ۱۷۳ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد در حال تحصیل هستند و نسبت دانش آموز به معلم در این شهرستان ۱۱.۵ نفر است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟