بر سر خودروی موتورجت ومپایر که ریچارد هموند را به بیمارستان کشاند، چه آمد؟


بر سر خودروی موتورجت ومپایر که ریچارد هموند را به بیمارستان کشاند، چه آمد؟

در سال 2006، زمانی که جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جمیز می مجریان برنامه محبوب تاپ‌گیر بودند، هموند به رانندگی یک خودرو با موتور جت و نام «ومپایر» (به معنای خون‌آشام) پرداخت. رانندگی هموند اما عاقبت خوشی نداشت، یک چرخ باد خود را از دست داد و خودرو به درون چمن‌ها منحرف شد. این تصادف … The post بر سر خودروی موتورجت ومپایر که ریچارد هموند را به...

در سال ۲۰۰۶، زمانی که جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جمیز می مجریان برنامه محبوب تاپ‌گیر بودند، هموند به رانندگی یک خودرو با موتور جت و نام «ومپایر» (به معنای خون‌آشام) پرداخت. رانندگی هموند اما عاقبت خوشی نداشت، یک چرخ باد خود را از دست داد و خودرو به درون چمن‌ها منحرف شد. این تصادف در نهایت هموند را راهی بیمارستان کرد. ناگفته نماند که این خودرو رکورددار سریع‌ترین خودروی زمینی بریتانیا تا به امروز است.

خوشبختانه مجری محبوب تاپ‌گیر سلامت کامل خود را بازپیدا کرد. در سوی دیگر ماجرا، سرنوشت خودروی او، یعنی ومپایر، کمی مبهم ماند. پس از آن رویداد، یک گروه بازسازی ومپایر را خریداری کرد، آن را مورد بازسازی قرار داد و برای نمایش در رویدادهای خودرویی متعدد در سرتاسر انگلستان آماده کرد.

بر سر خودروی موتورجت ومپایر که ریچارد هموند را به بیمارستان کشاند، چه آمد؟

ضربه وارد شده به ومپایر به حدی بود که آن را نیازمند بازسازی و قوی‌سازی شاسی کرد. میله امنیتی نیز باید دوباره ساخته می‌شد چراکه آن را برای بیرون آوردن هموند بریده بودند. تمام پنل‌های بدنه باید از نو ساخته می‌شدند؛ درکل خود به معنای واقعی بازسازی می‌شد. در میان همه این بازسازی‌ها، مالکان این خودرو موتور جت آن را تعویض نکردند. ظاهرا با انجام یک سری تعمیرات، این موتور قادر است دوباره خودرو را به حرکت دربیاورد. این موتور شگفت‌آور توان تولید ۱۲ هزار اسب بخار قدرت را دارد. همانطور که انتظار خواهید داشت، سوخت را نیز می‌بلعد. مصرف سوخت ومپایر برابر ۴۰ متر به ازای هر لیتر است!

بر سر خودروی موتورجت ومپایر که ریچارد هموند را به بیمارستان کشاند، چه آمد؟

متاسفانه ریچارد هموند تنها قربانی این خودرو نبوده است، برادر کوچک‌تر این خودرو در سال ۱۹۸۶ جان راننده مسابقه، مارک وودی، را گرفته بود. با توجه به تاریخچه پرتلاطم این خودرو، مالکان کنونی از آن تنها به‌عنوان یک خودروی نمایشی استفاده خواهند کرد. تعمیر موتور هم تنها برای نشان‌دادن سلامت خودروی بازسازی شده انجام شده است و از آن برای سرعت‌های بالا استفاده نخواهد شد.

برچسب ها

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درگ بزرگ شاسی‌بلندهای اسپرت؛ فراری، لامبورگینی، پورشه، آستون‌مارتین و…