آغاز دوباره مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس با رقابت 125 راس اسب


آغاز دوباره مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس با رقابت 125 راس اسب

گنبدکاووس - ایرنا - مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس پس از دو هفته تعطیلی به سبب شیوع موج ششم و سویه جدید کرونا از فردا پنجشنبه و روز جمعه 28 و 29 بهمن با رقابت 125 راس اسب ثبت نام شده توسط مالکان آنها، در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هفته پانزدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه این شهرستان که دو هفته پیش با تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان گلستان تعطیل شده بود، با تصمیم این ستاد و البته بدون حضور تماشاگر و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی از فردا دوباره آغاز خواهد شد.

بهروز نیازی افزود: هفته پانزدهم این مسابقات با رقابت ۱۲۵ راس اسب ثبت نام شده توسط مالکان آنها روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه جاری در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: روز نخست هفته پانزدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس فردا پنجشنبه با شرکت ۶۰ راس اسب در شش دور شامل یک دور هزار متری، سه دور هزار و ۲۰۰ متری و ۲ دور هزار و ۶۰۰ متری برگزار می‌شود.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس ادامه داد: کمیته برگزاری این مسابقات برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز نخست هفته پانزدهم در مجموع مبلغ ۲ میلیارد و ۸۵۹ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

نیازی گفت: روز دوم و پایانی هفته پانزدهم مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس نیز روز جمعه ۲۹ بهمن با شرکت ۶۵ راس اسب در شش دور شامل دو دور هزار متری، یک دور هزار و ۲۰۰ متری، دو دور هزار و ۵۵۰ متری و یک هزار و ۶۰۰ متری برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: کمیته برگزاری این مسابقات برای اسب‌های برنده اول تا سوم روز دوم هفته پانزدهم نیز در مجموع سه میلیارد و ۱۶۳ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی کرده است.

نیازی با تاکید بر ممنوعیت ورود تماشاگران به مجموعه سوارکاری در روز برگزاری مسابقات، گفت: نیروی انتظامی اجازه ورود هیچ تماشاگری را به مجموعه سوارکاری نخواهد داد و علاقه مندان می‌توانند از طریق فضای مجازی و پخش مستقیم این مسابقات را تماشا نمایند.

تاکنون ۱۴ هفته از کورس اسبدوانی ۲۰ هفته‌ای پاییزه - زمستانه گنبدکاووس برگزار شده و طبق تقویم اعلامی فدراسیون سوارکاری این مسابقات قرار است تا پایان اسفند امسال برگزار شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون وضعیت شیوع کرونا در گنبدکاووس نارنجی است ضمن اینکه مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقه مندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در دو شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.




آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...