اعطای تسهیلات 3800 میلیون ریالی مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی ابهر


اعطای تسهیلات 3800 میلیون ریالی مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی ابهر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابهر، از اعطای تسهیلات 3800 میلیون ریالی مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد.

داوود آبیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعطای تسهیلات برای حمایت از مشاغل خانگی در ابهر، اظهار کرد: این تسهیلات به‌ صورت قرض‌الحسنه به هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان اعطا شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به ۱۰ هنرجوی صنایع‌دستی پرداخت شده است، ادامه داد: بیشتر تسهیلات ارائه شده در رشته‌های چرم‌دوزی، گیوه‌بافی، پوشاک سنتی تحت آموزش‌های رایگان قرار گرفته و موفق به اخذ گواهی دوره آموزشی صنایع‌دستی و دریافت پروانه تولید صنایع‌دستی شده‌اند، پرداخت شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ابهر تاکید کرد: توسعه مشاغل خانگی به‌ دلیل برخورداری از مطلوبیت‌های فراوان و بازدهی بالا، توان بسیاری برای جامه‌ عمل پوشاندن به برنامه‌های اشتغال‌زایی در کشور دارد.

آبیان با تاکید بر اینکه بیشتر صنعت‌گران صنایع‌دستی ابهر در کارگاه‌های انفرادی و به‌ صورت مستقل مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اعطای تسهیلات به هنرمندان و صنعت‌گران، برای رشد و توسعه صنایع‌دستی شهرستان، گام‌های مؤثری برداشته شود.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ادامه‌دار بودن بارش باران، رعد و برق در زنجان