900 نفر از استان همدان برای سفر به عتبات عالیات پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند


همدان- ایرنا- مدیرکل حج و زیارت استان همدان با اشاره به اینکه پیش ثبت نام...
همدان- ایرنا- مدیرکل حج و زیارت استان همدان با اشاره به اینکه پیش ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات تا 6 اسفند ادامه دارد، از پیش ثبت‌نام 900 نفر از این استان برای تشرف به عتبات عالیات در نوروز 1401 خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان همدان«محسن ساغرچی» افزود: پیش‌ ثبت‌نام سفر به عتبات عالیات در ایام نوروز ۱۴۰۱ از روز ۳۰ بهمن‌ آغاز شده و تا پایان روز ششم اسفند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاریخ اعزام عتبات عالیات در ایام نوروز بین ۲۴ اسفند تا هشت فروردین است افزود: ظرفیت اعزام نوروزی براساس بسته‌های زیارتی که توسط دفاتر تدارک دیده می‌شود تعیین خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان همدان خاطرنشان کرد: در صورت تقاضای بیشتر از ظرفیت ایجاد شده، اولویت تشرف از طریق قرعه‌کشی مشخص می‌شود که اعلام نتیجه قرعه‌کشی برای ثبت‌نام نهایی روز ۹ اسفند است.

ساغرچی با اشاره به اینکه تمامی زائرانی که با کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام می‌شوند مشمول بیمه هستند اظهار داشت: هزینه بیمه، خدمات درمانی و امنیت در بسته‌های زیارتی وجود دارد و سازمان بر حُسن اجرای کار نظارت کامل دارد.

وی افزود: یکی از دلایل تفاوت قیمت زائران تحت نظارت سازمان حج و زیارت با زائران کاروان‌های آزاد بر همین موضوعات مربوط به بیمه کامل، خدمات درمانی، امنیت و خدمات دقیق اجرایی است که این مهم در کاروان‌های تحت نظارت سازمان وجود دارد.

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان همدان خاطرنشان کرد: بیمه زائران تحت نظارت سازمان حج و زیارت با قیمت مناسب و برای خدمت هرچه بهتر به مشتاقان سفر زیارتی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) تدارک دیده شده است.

ساغرچی در خصوص شرایط بیمه‌ای زائران عتبات عالیات اظهار داشت: قرارداد بیمه زائران عتبات عالیات برای فوت به هر علت ۵۰۰ میلیون ریال، برای فوت در اثر حادثه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، برای هزینه بیمارستانی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال، برای هزینه درمان سرپایی تا سقف ۵۰ میلیون ریال، برای نقص عضو دائم (کلی و جزئی) تا سقف سه میلیارد ریال، برای خسارت‌بار زائر در هنگام رفت تا سقف پنج میلیون ریال، برای خسارت‌بار زائر در هنگام برگشت تا سقف ۱۵ میلیون ریال پرداخت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: سلامت، عزت، کرامت و امنیت زائران مهم‌ترین دغدغه سازمان حج و زیارت محسوب می‌شود و بدین جهت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

مدیریت حج و زیارت استان همدان ۳۴ دفتر فعال در استان همدان دارد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید