معرفی مدل‌های ارزان‌ قیمت مودم دی لینک


معرفی مدل‌های ارزان‌ قیمت مودم دی لینک

دی لینک یکی از معروف‌ ترین و قدیمی‌ ترین شرکت‌ های دنیا در کشور تایپه است که در حوزه تولید تجهیزات شبکه فعالیت می‌کند.

دی لینک یکی از معروف‌ ترین و قدیمی‌ ترین شرکت‌ های دنیا در کشور تایپه است که در حوزه تولید تجهیزات شبکه فعالیت می‌کند. این شرکت جز بزرگ‌ترین و پرافتخارترین شرکت‌های آی‌تی دنیا محسوب می‌شود که ازنظر نشریه بلومبرگ در لیست ده شرکت برتر آی‌ تی دنیا جای دارد. در بین مودم های این شرکت، خرید مودم d link 2740u و خرید مودم d link 2750u از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

همان‌طور که گفتیم محصولات این شرکت به اکثر کشورهای دنیا ازجمله کشور ما، ایران نیز صادر می‌شود. این برند بازار خوبی در ایران دارد و محصولات مختلف آن به فروش می‌رود. یکی از محصولات اصلی برند دی لینک در بازار ایران، مودم‌های این شرکت است که از دیرباز مورداستفاده بوده است و در محیط‌های کوچک مثل خانه، متوسط مثل ادارات و بزرگ مثل مراکز صنعتی استفاده می‌شود. کیفیت خوب این محصولات و قیمت مناسب آن‌ها باعث پایداری بازار این برند شده است.

آنچه در خرید یک مودم مناسب اهمیت زیادی دارد، تناسب آن با کاربرد موردنظر، عمر بالای این محصول و آنتن دهی مناسب آن است. همه این ویژگی ها در مودم‌ های مختلف دی لینک وجود دارد. بعلاوه آنها دارای تنوع مدل بسیار بالایی هستند که می‌توانند پاسخ گوی هر نیازی برای استفاده در مکانه‌ای مختلف و شرایط مختلف نظیر کاربردهای خانگی، اداری و محیط‌های وسیع‌تر نظیر صنایع و سازمان‌های بزرگ باشند. مودم‌های سیمی و بی‌سیم با قدرت آنتن دهی مختلف با متوسط طول عمر بالا جز ویژگی‌های این محصولات است.

اما با توجه به وارداتی بودن مودم‌ها و سایر محصولات تی‌پی لینک و وابستگی قیمت آن به قیمت دلار، این روزها بسیاری از کاربران، بخصوص در بخش خانگی به دنبال پیدا کردن بهترین مودم با قیمت مناسب هستند تا درعین‌حال که پاسخگوی نیازهای آن‌ها ، کیفیت و عمر مناسبی هم داشته باشد. به همین دلیل در ادامه مقاله ده مورد از مودم‌های ارزان دی لینک نظیر مودم دی لینک 2740u و 2750u را که می‌توانند مورداستفاده عموم باشند معرفی خواهیم کرد.

خرید مودم d link 2750u

مودم d link 2750u از نوع بی‌سیم است و با استفاده از سیم‌کارت و به کمک دو آنتن ثابت خود کار می‌کند. استاندارد اتصال بیسیم آن از نوع 802.11b/g/n است. نوع آنتن آن، خارجی (MIMO) است. مودم دی لینک 2750u حدود 630 گرم وزن دارد. قسمت پشت این دستگاه دارای چهار پورت اترنت RJ-45 و یک پورت اترنت RJ-45 WAN/LAN است که می‌تواند تا 2.4 گیگاهرتز را پشتیبانی کند. همچنین یک پورت USB برای اتصال دانگل 3G و اشتراک‌گذاری انترنت سیم‌کارت به‌صورت بی‌سیم دارد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به فایروال داخلی و VPN اشاره کرد. همان‌طور که گفتیم درگاه‌ های ارتباطی آن RJ11 ، RJ45 Ethernet،RJ-45 WAN/LAN و USB هستند. از استانداردهای مختلف ADSL2، ADSL و IEEE پشتیبانی می‌کند.

خرید مودم d link 2750u از راف نت

مودم دی لینک 2750u با آداپتور به برق متصل می‌شود. روی بدنه خود 4 چراغ ال‌ ای‌ دی برای نشان دادن خاموش یا روشن بودن دستگاه، وضعیت LAN، اینترنت، USB، DSL و وضعیت چهار پورت شبکه دارد. این محصول معمولا با گارانتی و دفترچه راهنما ارائه می‌شود.

به نظر می‌رسدمودم دی لینک 2750u نسبت به بازه قیمتی خود در بازار که از حدود 300 هزار تومان تا بیش از یک‌ میلیون تومان را شامل می‌شود، با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد، ارزش خرید را دارد.

مودم روتر باسیم ADSL2 Plus دی-لینک مدل DSL-2520U-Z2

این مودم با داشتن ابعاد 12*10*3 سانتی‌متر، سایز نسبتاً کوچکی دارد که برای استفاده در فضاهای مختلف مناسب است. به حالت ایستاده قرار می‌گیرد و شکل ظاهری زیبایی دارد. در پشت این مودم یک درگاه ارتباطی RJ45 اترنت، یک پورت RJ11 و یک پورت USB دارد. همچنین دکمه خاموش و روشن کردن دستگاه و دکمه برگرداندن تنظیمات اولیه یا ریستارت نیز در پشت دستگاه است. از استانداردهای ADSL، ADSL2 و ADSL2+ پشتیبانی می‌کند. نوع شبکه آن DHCP است. دارای قابلیت ایجاد سرور مجازی، VPN و فایروال است. بنابراین ترافیک امنی دارد. این مودم از نوع باسیم است و قادر به ایجاد اتصال وای فای یا بیسیم نمی‌باشد.

قیمت این مودم درحال‌حاضر در بازه 350 هزار تومان تا 550 هزار تومان است.

مودم روتر ADSL2 Plus بی‌سیم N300 دی-لینک (خرید مودم d link 2740u)

ابعاد مودم d link 2740u حدود 18*12*3 سانتی‌متر است. در قسمت جلوی آن تعدادی LED وجود دارد که نشان‌دهنده وضعیت پاور برای نمایش اتصال برق، چهار LED برای نمایش اتصالات پورت‌های شبکه، چراغ اتصال وای فای، خاموش یا روشن بودن WPS، DSL و درنهایت، اتصال اینترنت است که درمجموع 9 چراغ هستند. همچنین همانند بسیاری از مودم‌های چندمنظوره، برای اتصال به برق از آداپتور استفاده می‌کند.

خرید مودم d link 2740u از فروشگاه اینترنتی راف نت

مودم دی لینک 2740u چهار پورت RJ-45 و یک پورت RJ-11 و نیز دو آنتن خارجی با قدرت 5dBi دارد که سرعت انتقال اطلاعات آن را به 300 مگابیت بر ثانیه رسانده است. از استانداردهای مختلف ADSL، ADSL2، ADSL2+ پشتیبانی می‌کند. استاندارد اتصال بیسیم آن 802.11b/g/n است که تا 2.4گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کند. دارای DDNS، DHCP، سرور مجازی، هدایت پورت، VLAN و VPN است. قابلیت ایجاد تنظیمات فایروال و امکان انجام دسترسی‌های مدیریتی و نیز تعریف سطح دسترسی مختلف نیز برای آن وجود دارد.

قیمت مودم دی لینک 2740u در بازار در طیف حدود 500 هزار تومان تا یک‌ میلیون تومان قرار دارد. به نظر می‌رسد با توجه به ویژگی‌های مناسب و زیادی که دارد، یکی از بهترین مودم‌های بازار با قیمت کم و کیفیت بالا باشد.

معرفی مدل‌های ارزان‌ قیمت مودم دی لینک

مودم روتر +ADSL2 دی-لینک مدل 2740M

مودم 2740M با داشتن ابعاد 1.5*2.5*9.4 سانتی‌متر مانند مودم d link 2750u، مودم نسبتاً کوچکی محسوب می‌شود که قادر به ایجاد اتصالات سیمی و بیسیم در شبکه‌های 2G، 3G و 4G است. پشت مودم کلیدهای خاموش/روشن، ریستارت، WPS و خاموش/روشن کردن قابلیت بیسیم دستگاه وجود دارد. این مودم دارای دو آنتن خارجی و نیز یک پورت ورودی WAN RJ11, - 4 پورت خروجی LAN RJ45 است. سرعت آن در حالت سیمی به 100مگاهرتز بر ثانیه و در حالت بیسیم به 300مگاهرتز بر ثانیه و می‌رسد و تا 2.4گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کند راه‌اندازی این دستگاه با استفاده از سی‌دی نصب انجام می‌شود. اقلام همراه آن دو کابل تلفن، اسپلیتر، آداپتور و کابل شبکه است.

درحال‌ حاضر قیمت این دستگاه در بازار حدود 600 هزار تومان است.

مودم روتر +ADSL2 بی‌سیم دی لینک DSL-2750U

مودم دی لینک 2750u ابعاد متوسط و وزن حدوداً 630 گرمی دارد و برای مصارف خانگی و اداری مناسب است. روی دستگاه ده چراغ وجود دارد که نشان‌دهنده وضعیت‌های مختلف پورت‌ها و اتصالات مودم هستند. پشت این دستگاه کلیدهای روشن و خاموش کردن دستگاه، ریستارت اتصال برق، WPS و روشن و خاموش کردن شبکه بیسیم یا وای فای قرار دارد. مودم دی لینک 2750U دارای 4 پورت LAN و 2 پورت تلفن است. همچنین پورت USB نیز دارد. استاندارد وای فای آن 802.11b/g/n است و از استانداردهای مختلف ADSL، ADSL+ و ADSL2+ پشتیبانی می‌کند. دارای دو آنتن بیرونی برای ایجاد یک شبکه وای فای وسیع و پورت‌های RJ-11، پورت اترنت RJ-45 LAN می‌باشد. این مودم تا فرکانس 2.4گیگاهرتز را و سرعت 300مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در هنگام کار با این سیسم علاوه بر اینترنت وای فای می‌توان با اتصال دانگل از اینترنت 3G و 2G نیز استفاده کرد. این مودم دارای قفل امنیتی برای والدین، وای فای و سپر امنیتی است و به شما امکان ساخت شبکه اختصاصی را می‌دهد. علاوه بر همه این موارد قیمت این مودم، با همه ویژگی‌های عالی که دارد بین 700 تا 800 هزار تومان است که برای مودم‌های این دسته عالی محسوب می‌شود.

مودم روتر ADSL2 Plus بی‌سیم N300 دی-لینک مدل DSL-2790U

مقایسه مودم دی لینک 2740u با این مودم:

ابعاد مودم روتر DSL-2790U حدود 7*5*4 سانتی‌متر و وزن آن حدود 113گرم است. پشت این مودم یک پورت RJ-11، یک پورت RJ-45 WAN/LAN، یک پورت USB و سه عدد پورت اترنت LAN RJ-45 قرار دارد. سرعت انتقال داده‌ها در آن به 300مگابیت بر ثانیه هم می‌رسد. همچنین دکمه‌های WPS، خاموش/روشن اتصال بی‌سیم و خاموش/روشن کردن دستگاه قرار دارد.

این مودم دارای دو آنتن است که سرعت انتقال داده‌های بیسیم در آن را به 300مگابیت بر ثانیه می‌رساند. این آنتن‌ها از نوع خارجی با قدرت 5dBi هستند. همچنین از استانداردهای متفاوت ADSL ، ADSL2 و ADSL2+ پشتیبانی کرده و استاندارد IEEE آن، IEEE 802.3، IEEE 802.11b/g/n، IEEE 802.3x و IEEE 802.3u است. تا 2.4گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کند و برای امنیت بیسیم آن موارد گوناگونی تعبیه‌شده. همچنین قابلیت DDNS، سرور مجازی، انتقال پورت، ایجاد VLAN، VPN دارد. فایروال و دسترسی‌های تنظیمات امنیتی نیز در حد مطلوبی است.

قیمت این مودم در بازار بین 600 تا 700هزار تومان است.

مودم روتر +ADSL2 دی-لینک مدل N300 DSL-224 NEW

این مودم نیز مانند مودم d link 2740u جز دسته مودم‌های ارزان‌ قیمت ایران است که می‌تواند در بخش‌های خانگی، اداری و صنعتی استفاده شود. ظاهر این مودم با غالب مودم‌های دی لینک متفاوت است و در رنگ‌های مختلفی عرضه شده است. در پشت آن کلیدهای روشن و خاموش، قطع وای فای، WPS و ریستارت وجود دارد. دو آنتن ثابت دارد و وای فای آن با استاندارد 802.11n به سرعت 300مگابیت بر ثانیه می‌رسد. از استانداردهای ADSL2 و ADSL2+ با حداکثر سرعت 50مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند اما می‌تواند به 100مگابیت بر ثانیه هم برسد. همچنین یک پورت اترنت دارد.

همچنین به لحاظ سخت‌افزاری دارای پورت تلفن RJ-11, پورت RJ-45 LAN, پورت RJ-45 WAN/LAN, اتصال بی‌سیم (Wi-Fi) است که تعداد هرکدام یکی است. دارای فایروال امنیتی، VPN، انتقال پورت است. همانند مودم‌های این دسته با آداپتور به برق متصل می‌گردد.

درحال‌ حاضر این محصول بین 600 تا 850 هزار تومان فروخته می‌شود.

معرفی مدل‌های ارزان‌ قیمت مودم دی لینک

مودم 3G/4G دی-لینک مدل M920

این محصول شرکت دی لینک، یک درگاه نصب سیم‌کارت دارد که می‌توانید سیم‌کارت‌های همه اپراتورهای تلفن همراه را در آن نصب کنید. دارای چهار پورت LAN برای اتصال سیمی به اینترنت است. همچنین امکان اتصال وای فای هم وجود دارد که می‌تواند با چهار آنتن بیرونی این مودم ایجاد شوند. سرعت انتقال داده در اتصال سیمی آن به 150مگابیت بر ثانیه و در اتصال بیسیم به 300 مگابیت بر ثانیه می‌رسد. سیستم وای فای آن از شبکه‌های 2G، 3G و 4G پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای رابط‌های RJ-45 برای WAN و LAN ونیز شیار سیم‌کارت است. این مودم تنظیمات امنیتی قوی و فایروال مناسبی دارد. به‌این‌ترتیب جلوی دسترسی‌های غیرمجاز را می‌گیرد.

قیمت این مودم بین از 1200.000 تومان تا 1.550.000 تومان متغیر است.

مودم 4G قابل حمل دی-لینک مدل DWR-932C-E1

مقایسه مودم دی لینک 2750u - مودم دی لینک

این مودم همان‌طور که از نامش پیداست جز مودم‌های قابل حمل با سایر کوچک است. حدود 95 گرم وزن دارد و ابعاد آن تقریباً اندازه یک تلفن همراه است. جنس بدنه آن نیز از پلاستیک است که می‌تواند در برابر ضربه مقاوم باشد. همانند مودم‌های رومیزی، این مودم نیز چند چراغ LED در جلوی بدنه خود دارد که نشان‌دهنده وضعیت اتصال است. علاوه بر سیم‌کارت، یک شیار برای حافظه میکرو SD هم دارد.

این مودم قابلیت اتصال به شبکه‌های 3G و 4G با استاندارد IEEE802.11 b/g/n را داشته و هم‌زمان 10 نفر می‌توانند به آن وصل شوند. همچنین باتری 2000میلی‌آمپری آن باعث شده که با یک بار شارژ بتوان تا 5 ساعت از آن استفاده کرد. سرعت انتقال اطلاعات در آن به 150مگابیت بر ثانیه می‌رسد. دارای فایروال داخلی و تدابیر امنیتی بیسیم مثل WPA/WAP2 PSK Auto است.

قیمت کنونی آن در بازار در بازه 1.300.000 تا 1.900.000 تومان قرار دارد.

مودم 3G - 4G دی لینک DWR-921E Wireless 4G Router

مقایسه خرید مودم دی لینک 2740u با این مودم:

ابعاد این مودم حدود 19*11*23.5 سانتی‌متر، با وزن 500 گرم است. پشت آن سه کلید WPS، ریستارت و خاموش و روشن قرار دارد. این مودم با داشتن دو آنتن خارجی، قابلیت اتصال سیمی و بیسیم، با استفاده از سیم‌کارت را دارد و از شبکه‌های 3G، 4G، UMTS/HSDPA/HSUPA پشتیبانی می‌کند. هم‌زمان 10 کاربر می‌توانند به آن متصل شوند. همچنین دارای پورت RJ-45 LAN است. سرعت انتقال داده در آن در حالت LTE به 150مگابیت بر ثانیه می‌رسد. استاندارد انتقال بیسیم آن IEEE 802.3/3u و IEEE 802.11/n/g است که محدود 2.4 و 5گیگاهرتز را پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای تدابیر امنیت بی‌سیم نظیر رمزنگاری و فایروال داخلی است که میتواند خیال کاربر را از ورود اطلاعات امن به شبکه راحت کند.

قیمت این محصول در بازار بین 1.400.000 تا 1.500.000 است.

مودم روتر +VDSL2/ADSL2 بیسیم AC750 دی لینک مدل DSL-2870A

مقایسه برای خرید مودم d link 2750u و خرید مودم d link 2740u با این مودم:

این مودم حدود 350 گرم وزن دارد. از طریق این مودم روتر می‌توان به اینترنت سیمی و بی‌سیم وای فای دسترسی داشت اما قابلیت اتصال سیم‌کارت ندارد. ویژگی دیگر آن قابلیت اتصال حافظه SD تا 32 گیگابایت است. سه آنتن آن ثابت و دارای قدرت 5dbi هستند و قابلیت جدا شدن ندارند. در پشت این مودم رابط‌های USB، یک پورت RJ-11 و 4 پورت اترنت RJ-45 قرار دارند. علاوه بر آن دکمه‌های خاموش/روشن، کلید باند 2.4 گیگاهرتز و کلید باند 5گیگاهرتز و نیز کلید ریستارت وجود دارد. سرعت انتقال اطلاعات در حالت LAN بسیار خوب و حدود 750مگابیت بر ثانیه است.

روی بدنه مودم چند چراغ‌ LED برای نشان دادن وضعیت اتصال LAN، DSL، اینترنت، برق، USB و WPS وجود دارد. مودم 2870A از استانداردهای مختلف ADSL، ADSL2 و ADSL2+ پشتیبانی می‌کند و استاندارد بیسیم آن IEEE 802.11 u/b/g/n/ac است. به‌علاوه قابلیت ایجاد سرور مجازی، انتقال پورت، ایجاد VPN، فایروال و اتصال دانگل 3G/4G LTE را دارد. همچنین از سیستم‌عامل‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

قیمت این مودم از حدود 1.500.000 تومان تا حدود 2.500.000 تومان است.

جمع‌بندی

این روزها زندگی افراد زیادی، بخصوص در شهرها و مناطق پیشرفته‌تر با اینترنت گره خورده است. به همین دلیل وجود اینترنت پرسرعت در محل‌های مختلف تجاری، اداری و صنعتی به یک مورد الزامی تبدیل شده است. سال‌های پیش اتصال به اینترنت تنها با استفاده از یک سیم تلفن امکان‌پذیر بود. اما این روزها نیاز به استفاده از مودم‌های اینترنت برای فراهم کردن سرعت دانلود و آپلود مناسب امری انکارناپذیر است. به همین جهت مودم‌های متنوعی در بازار وجود دارند که طیف قیمتی گسترده‌ای را شامل می‌شوند. این مودم‌ها از شرکت‌های مختلف ایرانی و خارجی هستند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها دی لینک است. مودم‌های دی لینک نسبت به قیمت خود، کارآیی مناسبی دارند. به همین دلیل با اقبال عمومی مردم ایران مواجه شده‌اند. ما در این مقاله به بررسی ده مورد از مودم‌های دی لینک که قیمت ارزان و مناسبی دارند پرداختیم و ویژگی‌های هرکدام را ذکر کردیم. با توجه به ویژگی‌های بیان شده و بررسی قابلیت‌های مختلف مودم‌ها با توجه به بازه قیمتی آن‌ها، پیشنهاد ما به شما خرید مودم دی لینک 2750u و خرید مودم دی لینک 2740u است. این دو مودم، با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، قدرت آن‌ها در فراهم کردن اینترنت وای فای، قابلیت اتصال سیمی، سرعت دانلود آن‌ها و استانداردهایی که پشتیبانی می‌کنند جز به‌صرفه‌ترین مودم‌های بازار محسوب می‌شوند. همچنین این دو مودم می‌توانند به شبکه‌های مختلف ADSL، ADSL2 و ADSL2+ متصل شده و با آن کار کنند. به نظر می‌رسد می‌توانند پاسخگوی نیاز افراد در بخش خانگی، اداری و حتی صنعتی باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار